tisdag 24 april 2018

دیوان عالی ایران حکم اعدام محمد ثلاث را تائید کرد

دیوان عالی ایران حکم اعدام محمد ثلاث را تائید کرد

به گفته غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران، دیوان عالی ایران احکام صادر شده علیه محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی نعمت‌اللهی را تائید کرده است.

محمد ثلاث به قتل سه مأمور پلیس در درگیری‌های خیابان پاسداران تهران در بهمن ماه گذشته متهم شده است.

با تائید دیوان عالی، حکم سه بار قصاص، یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای این درویش ۵۰ ساله نهایی شده است.
محمد ثلاث در آخرین جلسه دادگاه : من عاشق اعدامم. اینها را نمی‌گویم که من را اعدام نکنند، من عاشق اعدام هستم. من با ماشین رفتم و می‌خواستم حادثه را رد کنم. عمدا روی آنها نرفتم، وجدانم راحت است.به گزارش میزان، خبرگزاری قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان تهران گفته است: "براساس رای صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران آقای محمدرضا ثلاث به اتهام قتل سه نفر از ماموران نیروی انتظامی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به سه فقره قصاص نفس، یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که با درخواست فرجام خواهی از سوی نامبرده پرونده در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گرفت."

آقای اسماعیلی همچنین گفته است: "شعبه مذکور رای صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران را عینا تایید نموده است."

آقای ثلاث متهم است روز ۳۰ بهمن و هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی معترض و مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران رانده و سه نفر از آنها را کشته است.

تجمع کنندگان خیابان پاسداران به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، یکی از اعضای این گروه اعتراض داشتند.
در جریان درگیری‌های ۳۰ بهمن سه مأمور پلیس و یک بسیجی کشته شدند و بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش معترض بازداشت شدندآقای ثلاث در آخرین جلسه محاکمه (۲۷ اسفند) گفته بود که قبل از این واقعه در اثر ضرب و جرح مأموران دست و سرش شکسته و وقتی سوار بر اتوبوس شده از این می‌ترسیده که ماموران سوار اتوبوس شوند و دوباره او را "مورد ضرب و شتم قرار دهند".

او عمدی بودن این حادثه را رد کرد و در دفاعیات خود با اشاره به ضعف بینایی‌اش گفته بود فاصله "دو متری را هم تشخیص نمی‌دهم."

در جریان درگیری‌های ۳۰ بهمن سه مأمور پلیس و یک بسیجی کشته شدند و بیش از ۳۰۰ نفر از دراویش معترض بازداشت و روانه زندان شدند.

یکی از دراویش در بازداشت جان خود را از دست داده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar