torsdag 19 april 2018

کمیسر اتحادیه اروپا: آلمان ده هزار پناهجوی جدید را خواهد پذیرفت

کمیسر اتحادیه اروپا: آلمان ده هزار پناهجوی جدید را خواهد پذیرفت

به گفته کمیسر اتحادیه اروپا دولت آلمان در چارچوب طرح جدید این اتحادیه برای اسکان پناهجویان، با پذیرش بیش از ده هزار پناهجو موافقت کرده است. آلمان اما همچنان مصر به ادامه اعمال کنترل مرز خود با اتریش است.
به گزارش «محبت نیوز» دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهجویی و مهاجرت اعلام کرده، آلمان بیش از ده هزار پناهجو از کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه را خواهد پذیرفت. به گفته او دولت آلمان موافقت رسمی خود با این موضوع را ابراز کرده است.
به نقل ازDW،آوراموپولوس در گفت‌وگویی با شماری از رسانه‌های آلمانی اظهار داشته با توجه به اینکه دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز موافقت خود را با پذیرش مجموعن ۴۰ هزار پناهجو اعلام کرده‌اند، برنامه اسکان مجدد پناهجویان موسوم به ” refugee resettlement ” به اهداف تعیین‌شده خود رسیده است. آوراموپولوس از دولت آلمان به دلیل پشتیبانی از “همبستگی بین‌المللی” ستایش کرد.
با این همه بر اساس گزارش‌ها، دولت آلمان به دلیل تأخیری که در تشکیل کابینه وجود داشت، نتوانسته بود موافقت خود را با پذیرش این تعداد از پناهجویان تا پایان مهلت تعیین‌شده اعلام کند که همین امر موجب بروز سوءتفاهماتی در میان اعضای اتحادیه اروپا شده بود.
برنامه اسکان مجدد پناهجویان تابستان سال گذشته از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا تنظیم شد. هدف این برنامه ایجاد مسیری مستقیم و امن برای پناهجویان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر بود تا بتوانند از طریق آن خود را به اروپا برسانند.
طبق برنامه قرار است تا پاییز سال ۲۰۱۹ دستکم ۵۰ هزار پناهجو به ویژه از کشورهای شمال قاره آفریقا در خاک اتحادیه اروپا پذیرفته شوند. اتحادیه اروپا با اختصاص بودجه‌ای ۵۰۰ میلیون یورویی از کشورهایی که پذیرای این پناهجویان می‌شوند، حمایت می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar