måndag 2 april 2018

مسیحیان جهان عید قیام را جشن گرفتند

مسیحیان جهان عید قیام را جشن گرفتند

صدها میلیون نفر از مسیحیان در سراسر جهان، عید پاک (قیام) را با حضور در کلیساها و برپایی مهمانی جشن گرفتند.
به گزارش «محبت نیوز» عید قیام که یکی از مهم‌ترین جشنهای مسیحیان در جهان به شمار می‌رود که به صلیب کشیده شدن، مرگ و رستاخیز عیسی مسیح را به یاد می‌آورد.
حالا صدها میلیون مسیحی در سرتاسر جهان عید قیام را با آرزوی برقراری صلح و آرامش در دو کشور جنگ زده سوریه و یمن برگزار کردند.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسمی که یکشنبه ۱۲ فروردین به مناسبت عید پاک(قیام) در واتیکان برگزار شده بود خواستار پایان جنگ داخلی سوریه و مصائب انسانی ناشی از آن شد؛ جنگی هفت ساله که به کشته شدن تقریبن ۴۰۰ هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر منجر شده است.
به نقل از صدای آمریکا،پاپ فرانسیس که ۸۱ سال دارد، با توسل به «وجدان همیشه بیدار بشریت» از تمام رهبران سیاسی هوشیار و خردمند خواست تا به مسائل انسان ها در سرزمین های فلسطینی و اسرائیل، مصائب ناشی از جنگ داخلی یمن، و مشکلات و نارسایی‌های موجود در زندگی پناهجویان در سراسر جهان رسیدگی کنند.
رهبر یک میلیارد و دویست میلیون نفر از کاتولیک‌های جهان در مراسم دیگری که به همین مناسبت در کلیسای سن پیتر برگزار شد ضمن آرزوی تقویت صلح بین‌المللی برای موفقیت مذاکرات اتمی بین آمریکا و کره شمالی نیز دعا کرد.
رئیس جمهوری آمریکا نیز عید پاک امسال را به تمام مسیحیان و یهودیان جهان تبریک گفت.
او گفت: «هموطنان من، در این زمان مقدس از سال خانواده‌ها در سراسر کشور در خانه‌ها، کلیسا‌ها و کنیسه‌ها اجتماع می‌کنند و با روشن کردن شمع و ذکر خداوند مراسم این روز را بجا می‌آورند. خانواده‌های یهودی در سراسر جهان از خدا بخاطر رها کردن یهودیان از جور و ستم فراعنه مصر و راهنمایی کردن آن قوم به سوی سرزمین وعده داده شده اسرائیل سپاسگزاری می کنند. ما مسیحیان نیز در این روز مقدس مصائبی را که عیسی مسیح به عنوان تنها پسر خدا تحمل کرد و سرانجام به خاطر ایمان و عقیده‌اش به صلیب کشیده شد به یاد می‌آوریم. این مراسم مقدس صرفنظر از انجام آن توسط مسیحیان یا یهودیان نمایانگر این است که تنها عشق واقعی به خداوند یکتاست که می‌تواند به عنوان نجات دهنده بشر عمل کند.»
در اسرائیل، مراسم عید پاک دربخش قدیمی اورشلیم با حضور «پیرباتیستا پیزابالا» اسقف اعظم آن شهر و در کلیسای «قیامه» برگزار شد.
این عبادتگاه یکی از قدیمی ترین پرستشگاه‌های مسیحیان است.
در ایتالیا، مسیحیان ساکن جزیره سیسیل عید پاک را با پوشیدن رداهای قرمز و ماسک‌های سفید رنگ و با آداب و سنن خاص خود جشن می‌گیرند.
در این مراسم، گروه‌های مختلف با راهپیمایی در کوچه پس کوچه‌ها، خود را به محل نیایش عمومی در شهر می‌رسانند؛ مراسمی که مصلوب شدن عیسی مسیح و وعده بازگشت او به میان پیروانش را یاد آوری می کند.
مسیحیان ایمان دارند که در این روز عیسی مسیح که به صلیب کشیده شده بود، دوباره زنده می‌شود و به همین مناسبت آن را جشن می‌گیرند.
فردیناندو اسکالیا، یکی از ساکنان سیسیل درباره این مراسم گفت: «این مراسم به تمام برادران و خواهران مسیحی نشان می دهد که عیسی مسیح به خاطر ما به صلیب کشیده شد و بازگشت او نیز بخاطر ماست.»
در هند نیز مسیحیان عید پاک را که دومین جشن بزرگ مسیحیان است، گرامی داشتند؛ عیدی که تقارن آن با بهار و سال جدید فلسفه «رحلت و رستاخیز» را به نوعی دیگری به ذهن متبادر می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar