fredag 13 april 2018

نها کلیسای پا بر جای ارمنیان در ماردین ترکیه توسط یک زن کُرد نگهداری می شود

تنها کلیسای پا بر جای ارمنیان در ماردین ترکیه توسط یک زن کُرد نگهداری می شود

بانوی میانسال کُرد که در استان ماردین ترکیه زندگی می کند، به طور داوطلبانه از کلیسای ارمنی در این منطقه مراقبت و نگهداری می کند.
به گزارش «محبت نیوز» تنها کلیسای پا برجا مانده ارمنیان در منطقه “دریک” شهر “ماردین”، واقع در جنوب شرقی ترکیه در ولایت دیاربکر و در نزدیکی مرز با سوریه توسط “خاتون چاچور”، بانوی کُرد که در همسایگی آن ساکن است، نگهداری می‌شود.
به نقل از آراکس کلیسای “گئورگ مقدس” که در سال ۱۶۵۰ میلادی بنا شده تا قبل از نسل کشی ارمنیان در سال ۱۹۱۵ از اماکن پررونق مسیحیان بوده و تا سال ۱۹۸۰ که ارمنیانی هنوز در این منطقه ساکن بودند فعال بود، پس از آن “یورشالیف” و “نائیف دمیرجی” تنها زوج ارمنی باقی مانده در منطقه نگهداری از این کلیسا را عهده دار شده و طی دهه‌های گذشته به این خدمت خود عمل کردند.
به گزارش خبرگزاری “ارمنی هابر” این زوج ارمنی از مدتی پیش پا به سن گذاشته‌ و دیگر قادر به خروج از منزل و انجام وظیفه خود نبودند و لذا “خاتون چاچور”، بانوی کُرد که خود نیز میانسال بوده و مادر هشت فرزند است این وظیفه را بر عهده گرفت. وی هر روز کلیسا را جارو کرده به آبیاری باغ آن که دارای ۱۵۰۰ متر مربع مساحت است می‌پردازد.
خانم “چاچور” در این باره می‌گوید: “دولت هیچ حقوقی به من پرداخت نمی‌کند و کسی نیز به من کمک نمی‌کند. من هم دیگر پا به سن گذاشته‌ام و بیمار هستم، اما نمی‌توانم کلیسا را به سرنوشت خود رها کنم”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar