måndag 16 april 2018

مهاجرت گسترده ایرانیان/ آمارهای بانک مرکزی حاکی از فرار سرمایه‌هاست

مهاجرت گسترده ایرانیان/ آمارهای بانک مرکزی حاکی از فرار سرمایه‌هاست

نایب رئیس اتاق بازرگانی چین و ایران گفت علاوه بر ۱.۵ میلیون نفر از ایرانیانی که درخواست مهاجرت داده‌اند، آمارهای بانک مرکزی نیز نشانگر فرار سرمایه‌هاست.
به گزارش «محبت نیوز» “مجیدرضا حریری نایب” رئیس اتاق بازرگانی چین و ایران اعلام کرد: “یک و نیم میلیون ایرانی در صف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند. حتی مردم عادی و متوسط هم به فکر خروج از کشور از طریق خرید خانه و ویلا شده‌اند”.
به گزارش روزنامه «جوان» وی با بیان اینکه آمار بانک مرکزی فرار سرمایه را نشان می‌دهد اظهار داشت:
“انتقاد اصلی از دولت این است که خیلی دیر وارد فاز تدافعی شد. از ۱.۵ سال پیش معلوم بود که احتمال دعوای ترامپ و ایران وجود دارد. نباید برای عادی جلوه دادن اوضاع، اقدامات سختگیرانه را عقب انداخت.
تعریف صرافی در دنیا با آنچه اکنون در کشور ما جاری است، متفاوت بوده و بنابراین هر چه به سمت شفاف‌سازی پیش برویم و منابع را مدیریت کنیم، شاهد کاهش رانت‌ها و کاهش فشار قیمت‌ها بر مردم خواهیم بود”.
گفتنی است سال گذشته، دکتر حسین عبده تبریزی، اقتصاددان، مدیر اولین بانک غیردولتی در ایران با عنوان «ایران نوین» و موسس روزنامه «سرمایه» در میزگرد “صلح، اقتصاد و چالش فقر” که توسط گروه علمی-تخصصی انجمن جامعه شناسی این کشور برگزار شد، اعلام کرد: ۱.۵ میلیون ایرانی در صف مهاجرت‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar