یکشنبه ۲۴-۰۹-۱۳۹۸
نخست‌وزیر یونان از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست پناهجویان را به طور مستقیم از جزیره لسبوس به کشورهایشان منتقل کنند.
«محبت نیوز»- کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان از آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خواست پناهجویان را به طور مستقیم از جزیره لسبوس به کشورهایشان منتقل کنند.
او خواستار یک برنامه جدید در سطح اروپا مشابه دوران جنگ سرد برای پذیرش پناهجویان شد. بنابراین نخست وزیر یونان خواهان «تغییر روند دوبلین» گردیده افزود: «ما باید برسریک بسته پناهجویی و مهاجرت اروپایی کار نماییم، بسته ای که کمیسیون وعده داده است؛ و برای مراوده با این مشکل نیاز به تقسیم بار این مسؤلیت ها می رود.»
نخست وزیر یونان در این گفتگو تأکید کرده است که یونان بیش از این توانایی پذیرش پناهجویان را ندارد و افزوده است: «ما روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر را ثبت نام می کنیم.» به گفته او اکثر کسانی که به یونان می رسند، مستحق پناهجویی نمی باشند. او در ادامه گفته است: «برای همه باید روشن باشد که اکثر کسانی که به یونان می آیند، پناهجو نیستند، آنان مهاجران اقتصادی اند.»
نخست وزیر یونان در مورد وضعیت به شدت وخیم زندگی پناهجویان دراردوگاه های لسبوس و جزایر دیگر یونان گفت:‌ «ما برای غلبه براین مشکل بزرگ کارهایی زیادی را انجام می دهیم اما با تأسف پیمان پناهجویان میان اتحادیه اروپا و ترکیه که تقریبن دو و نیم سال خیلی مؤثر بود، درحال حاضر توسط ترکیه رعایت نمی شود.»
گفتنی است کمپ‌های پناهندگی در جزایر شرقی یونان معمولن بیش از ظرفیت‌شان پناهجو در خود جای داده‌اند.
به گفته مقام‌های رسمی در حالی که ظرفیت این کمپ‌ها در حدود ۷۵۰۰ نفر است، بیش از ۳۹ هزار پناهجو در این جزیره زندگی می‌کنند.