دوشنبه ۰۲-۱۰-۱۳۹۸
فاطمه محمدی دانشجوی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد است که دو سال پیش به اتهام عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحی و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
«محبت نیوز»- گزارش‌‌ها از ایران حاکیست از ادامه تحصیل «فاطمه (ماری) محمدی» نوکیش مسیحی و زندانی سیاسی سابق در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال جلوگیری شد.
خبرگزاری «هرانا»، شنبه ۳۰ آذر، در گزارشی نوشت فاطمه محمدی پیشتر در آغاز سال تحصیلی در خصوص انتخاب واحد و صدور کارت دانشجویی نیز دچار مشکل شده بود. محرومیت از تحصیل این فعال مدنی بدون ذکر هیچ دلیل مشخصی صورت گرفته است.
وی در حال تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی، در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد بود اما اکنون امکان ورود به دانشگاه را ندارد و به او بدون ارائه توضیحات بیشتر به وی گفته‌اند ادامه تحصیل او در این دانشگاه ممکن نیست.
یک منبع نزدیک به این نوکیش مسیحی به هرانا گفته «خانم محمدی در آغاز سال تحصیلی در انتخاب واحد و صدور کارت دانشجویی دچار مشکل شده بود و عملن حق شرکت در کلاس ها را نداشت. مسئولان دانشگاه وعده پیگیری و حل مشکل را داده بودند اما سرانجام با گذشت چند ماه، تنها پاسخ ممانعت از ورود او به دانشگاه بدون ذکر دلیل بود.»
این نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتن در بهار سال گذشته با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.
جمهوری اسلامی ایران فشار بر اقلیت‌‌های دینی به ویژه مسیحیان را افزایش داده است.
پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای سیاست حمایت از آزادی ادیان که دولت ترامپ دنبال می‌کند، کشورهای ناقض آزادی ادیان از جمله ایران، چین و پاکستان به این فهرست بازگردانده شدند.
وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه‌‌ای که جمعه ۲۹ آذر ماه منتشر شد، گفت که وزارت خارجه آمریکا در روز ۲۷ آذر کشورهای برمه (میانمار)، چین، اریتره، ایران، کره شمالی، پاکستان، عربستان سعودی، تاجیکستان، و ترکمنستان را به فهرست کشورهای ناقض حق آزادی ادیان بازگرداند.