شنبه ۲۳-۰۹-۱۳۹۸
در پی حمله خونین اسلامگرایان تندرو به یک اتوبوس مسافربری در کنیا ۹ شهروند مسیحی جان باختند.
به گزارش «محبت نیوز» ۱۱ مسافر مسیحی یک اتوبوس در کشور کنیا مورد حمله تروریست های اسلامگرای الشباب قرار گرفتند که از این تعداد ۹ تن جان باخته و دو مسافر نیز مفقود اعلام شده اند.
فرماندار مادالته که این حمله تروریستی در این ایالت روی داده است، گفت: ” حوالی ساعت ۱۷ عصر ششم دسامبر، این اتوبوس مورد حمله اسلامگرایان افراطی واقع گردید که متاسفانه ۹ تن در این حمله کشته شدند، از خبر جان باختن تعدادی از هموطنان مسیحی مان در این حمله وحشیانه بی نهایت متاسف هستیم.”
وی همچنین در ادامه افزود: “ما برای خانواده های کسانی که جان خود را در این حمله از دست داده اند آرزوی صبر و آرامش کرده و امیدوارم که پس از این، در این مناطق شاهد صلح و آرامش  باشیم. ما امیدواریم که دولت بتواند از چنین حملاتی به مسیحیان جلوگیری کند. ”
پیش از این نیز حمله های تروریستی متعددی از سوی اسلامگرایان افراطی به اتوبوس های مسافربری در کنیا به وقوع پیوسته است. در سال ۲۰۱۸ یک شهروند مسیحی کنیایی بر اثر حمله ای مشابه جان باخت. در سال ۲۰۱۵، ۱۴۸ دانشجوی دانشگاه گاریسا در این کشور توسط گروه های اسلامگرای مسلح قتل عام شدند. در همان سال معلمی به نام “صلاح فراه” به دلیل دفاع از مسافران مسیحی، توسط الشباب تیرباران شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ نیز ۲۸ معلم کنیایی که می خواستند تعطیلات کریسمس خود را در نایروبی بگذرانند به همین شیوه کشته شدند.