دوشنبه ۱۳-۰۸-۱۳۹۸
پارلمان یونان قوانین جدید مهاجرت را با اکثریت آرا تصویب کرد. طبق قوانین جدید افرادی که واجد شرایط پناهندگی نیستند هر چه زودتر به ترکیه بازگردانده می‌شوند.
«محبت نیوز»- نمایندگان پارلمان یونان روز جمعه ۱۰ آبان (اول نوامبر) پس از ۱۴ ساعت بحث بر سر قوانین مهاجرت به تشدید قوانین پناهندگی در این کشور رای مثبت دادند.
به نقل از دویچه وله، دولت محافظه‌کار یونان به رهبری کیریاکوس میتسوتاکیس قصد دارد با تغییرات جدید در قوانین این کشور بررسی پرونده پناهجویان را سرعت بخشد و کسانی را که واجد شرایط پناهندگی شناخته نمی‌شوند طبق توافقنامه مهاجرت با ترکیه هرچه سریع‌تر به ترکیه بازگرداند.
دولت میتسوتاکیس درصدد است تا پایان سال ۲۰۱۹، یعنی تا حدود دو ماه دیگر، ۲۰ هزار پناهجو را از اردوگاه‌های جزایر اژه به دیگر مناطق و شهرهای سرزمین یونان انتقال بدهد.
نخست وزیر یونان در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت که این پیام پخش شده که همه می‌توانند در یونان بمانند و مدتهاست سیستم پناهندگی یونان فلج شده است. نخست‌وزیر یونان تاکید کرد که پرونده یک پناهجو در آینده به جای نه ماه در طول شش ماه باید بررسی خواهد شد و اگر پناهجوی متقاضی با مقامات یونان بدون هیچ دلیلی همکاری نکند درخواست پناهندگی‌اش به طور خود به خود بی‌اساس تلقی خواهد شد.
در اردوگا‌ه‌های پناهجویان در جزایر یونان تعداد زیادی از پناهجویان ایرانی و افغانستانی نیز به سر می‌برند که در انتظار انتقال به دیگر کشورهای اروپایی هستند.