چهارشنبه ۲۲-۰۸-۱۳۹۸
در سال‌‌های اخیر کمتر زندانی سیاسی یا عقیدتی همزمان حکم زندان و تبعید گرفته است اما دادگاه‌‌های جمهوری اسلامی برای افزایش فشار علیه مسیحیان سنگین‌‌ترین احکام را علیه آنها صادر می‌‌کنند.
به گزارش «محبت نیوز» نوکیش مسیحی «ابراهیم فیروزی» جهت اجرای حکم تبعید عازم شهرستان سرباز واقع در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان شد.
وی صبح روز سه شنبه، ۲۱ آبان ماه، جهت اجرای بخش دوم از حکم صادره از سوی دادگاه باید خود را به مسئولان امنیتی و قضایی شهرستان سرباز معرفی کند.
بر اساس حکم دادگاه این نوکیش مسیحی پس از پایان ۵ سال محکومیتش دو سال نیز به شهرستان سرباز حوالی مرز ایران و پاکستان تبعید شد.
ابراهیم فیروزی، شنبه چهارم آبان ماه (۲۶ اکتبر)، با پایان حکم محکومیتش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. او حدود ۳۵ سال سن دارد یک کارگر تراشکاری ساکن رباط کریم است و به عنوان قدیمی‌‌ترین زندانی مسیحی از سال ۱۳۹۰ تاکنون درگیر دادگاه و زندان است.
شرایط بد داخل زندان به وضعیت جسمی ابراهیم صدمات جدی زده است و او از نظر فیزیکی دچار ضعف شدید است. در طول دوران محکومیت نیز بارها از خدمات پزشکی محروم شد.
ابراهیم با وجود اینکه شرایط سختی در داخل زندان داشت و زیر شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار داشت ار اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی حمایت کرد.
این زندانی عقیدتی شاهد زنده از ظلم و ستمی است که در زندان‌‌های جمهوری اسلامی به محکومان سیاسی و عقیدتی روا می‌شود با این حال وضعیت ابراهیم از نظر فشار و سختی و ستمی که به او روا شد با دیگر محکومان قابل مقایسه نیست.
شهرستان سرباز و روستاهای اطراف آن از محروم‌‌ترین و ناامن‌‌ترین مناطق ایران است. در سال‌‌های اخیر کمتر زندانی سیاسی یا عقیدتی همزمان حکم زندان و تبعید گرفته است اما دادگاه‌‌های جمهوری اسلامی برای افزایش فشار علیه مسیحیان سنگین‌‌ترین احکام را علیه آنها صادر می‌‌کنند و اغلب آنها را سر یک دو راهی قرار می‌‌دهند که برای تغییر شرایط سخت و فشارها از مسیحیت به اسلام بازگردند!
“ابراهیم فیروزی” بعنوان قدیمی ترین زندانی مسیحی  به دلیل فعالیت‌های تبلیغی در راستای مسیحیت پس از دو بار احضار از سوی ارگانهای امنیتی، در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. در بازجویی ها به او گفته بودند اگر اعلام کند مسلمان است، آزاد خواهد شد و در غیر این صورت محاکمه خواهد شد. ابراهیم فیروزی تا زمان آزادی دارای پرونده ای متعددی بود که بخاطر ایمان مسیحی برای وی محکومیت هایی نیز صادر شد.
سرکوب مسیحیان در ایران در حالی رو به گسترش است که در مجامع بین المللی و از سوی محمد جواد ظریف و مسئولان ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به دفعات اعمال رفتارهای قهرآمیز و برخوردهای فراقانونی با نوکیشان مسیحی و دگراندیشان مذهبی نیز انکار شده است.