lördag 24 februari 2018

حمایت یک گروه مسیحی آمریکایی از پناهجویان مسیحی ایرانی

حمایت یک گروه مسیحی آمریکایی از پناهجویان مسیحی ایرانی

یک گروه آمریکایی حامی مسیحیان از “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا خواست که درخواست پناهندگی بیش از ۱۰۰ مسیحی و اقلیت مذهبی دیگر را که از ایران متواری شده اند بپذیرد.
به گزارش «محبت نیوز» به گفته گروه «حمایت از مسیحیان» که مقر آن در واشینگتن پایتخت آمریکاست پناهجویان یادشده با این هدف که اجازه اقامت در آمریکا دریافت کنند، بیش از یک سال است که در اتریش سرگردان شده اند.
به نقل از منابع خبری، این گروه می افزاید که این پناهجویان که اکثرن مسیحی هستند در خطر اخراج و بازگردانده شدن به ایران قرار دارند.
سرگردانی این ایرانیان مسیحی پناهجو ممکن است دولت اتریش را مجبور به بازگرداندن آن ها به ایران کند.
گروه «حمایت از مسیحیان»‌همچنین ابراز عقیده کرده است که این پناهجویان در صورت بازگشت به ایران به دلیل درخواست پناهندگی از آمریکا به طور حتم هدف آزاررسانی، حبس و تنبیه شدید قرار خواهند گرفت.
فعالین حقوق بشر می گویند ایرانیان مسیحی در صورت بازگردانده شدن به ایران مورد آزار و بدرفتاری قرار خواهند گرفت.
در این هفته وبسایت مجله آمریکایی فارین پالیسی گزارش کرد که دولت دونالد ترامپ درخواست پناهندگی بیش از ۱۰۰ تن از مسیحیان و دیگر اقلیت‌های دینی ایرانی را که با خطر احتمالی تعقیب قضایی مواجه بوده‌اند، در طول سال گذشته رد کرده است.
در همین حال، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که هیچ متقاضی پناهندگی ایرانی به ایران بازگردانده نخواهد شد و افزوده است که آمریکا با همکاری اتریش در حال بررسی اسکان این پناهجوها در کشور دیگری است. پناهجویان ایرانی های مسیحی در ژانویه ۲۰۱۷ بر مبنای قانونی که ۲۷ سال پیش توسط کنگره ایالات متحده تصویب شد به وین آمدند تا به آمریکا منتقل شوند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar