onsdag 14 februari 2018

انتقاد احمدی‌نژاد از 'خودکشی در زندان' و 'پاسخگو نبودن' رهبر در قبال قوه قضاییه

انتقاد احمدی‌نژاد از 'خودکشی در زندان' و 'پاسخگو نبودن' رهبر در قبال قوه قضاییه

محمود احمدی‌نژاد (سمت راست) و اسفندیار رحیم‌‌مشایی (چپ) اجازه نیافتند وارد چهارمین دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی شوندکپی رایت درایرنا
Image captionمحمود احمدی‌نژاد (سمت راست) و اسفندیار رحیم‌‌مشایی (چپ) اجازه نیافتند وارد چهارمین دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی شوند
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران که امروز از حضور در دادگاه معاون سابق خود منع شده بود، مقابل دادگاه از قوه قضاییه ایران انتقاد کرد و گفت هیچ نهادی حتی رهبر جمهوری اسلامی پاسخگوی شکایت‌ها از قوه قضاییه نیست.
آقای احمدی‌نژاد همچنین از قوه قضاییه به خاطر بازداشت "بدون ملاحظه" افراد و سپس اعلام خبر "خودکشی" آنان انتقاد کرده و گفته "معلوم است که ملت نمی‌تواند باور کند."
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفته است که "به همت ملت" این شرایط به زودی به طور اساسی به نفع ملت تغییر خواهد کرد چون "هیچ جای دنیا ظلم باقی نخواهد ماند."
در فیلم‌هایی که کانال تلگرام دولت بهار منتشر کرده، صدای تشویق اطرافیان شنیده می‌شود. کانال اینستاگرام آقای احمدی‌نژاد هم این سخنرانی را زنده پخش کرد.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دولت بهار، متعلق به نزدیکان آقای احمدی‌نژاد، مسئولان دادگاه تجدید نظر حمید بقایی، امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه، به رئیس‌جمهور سابق ایران و همچنین اسفندیار رحیم‌مشایی اجازه ندادند که وارد دادگاه شوند.
آقای احمدی‌نژاد،روی پله‌های دادگاه در اعتراض به قوه قضاییه ایران گفت: "یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده به خاطر فقر شرمنده است، به محض آنکه صدایش در می‌آید، دستگیر می‌شود. می‌برند در زندان‌ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند و جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده و خودکشی کرده است...."
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفت که هیچ مرجع مستقل و مورد اعتماد مردم، حرف قوه قضاییه را تایید نمی‎‌کند.
او گفته هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایات از قوه قضاییه و ظلم علیه مردم وجود ندارد و "رهبری هم می‌گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه‌ها به عهده ایشان نیست."
محمود احمدی‌نژاد مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقاییکپی رایت درایرنا
Image captionمحمود احمدی‌نژاد مقابل دادگاه تجدید نظر حمید بقایی
این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور پیشین ایران درباره پرونده معاون سابق خود و شیوه رسیدگی قوه قضاییه به این موضوع به رهبر ایران اشاره می‌کند.
او پیش‌تر هم در چند نامه به آیت‌الله علی خامنه‌ای خواستار رسیدگی به "بی‌عدالتی" در قوه قضاییه و رسیدگی به نقش صادق آملی لاریجانی و علی لاریجانی در به گفته او "لطمه زدن" به نظام جمهوری اسلامی شده بود.
حمید بقایی، معاون وقت رئیس‌جمهور پیشین ایران که گفته به ۶۳ سال زندان محکوم شده، به حکم خود اعتراض کرده و مشغول پیگیری نتیجه اعتراض در دادگاه تجدید نظر است. او امروز پس از خروج از چهارمین جلسه تجدیدنظر گفت که "کاش جرأت داشتند و دادگاه را علنی برگزار می‌کردند."

گاهشمار تنش‌های اخیر با محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد و رهبری آینده ایران

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar