fredag 23 februari 2018

عضو مجلس خبرگان: مسیحیان تصویر غلطی را طی هزار سال از دین ایجاد کردند!

عضو مجلس خبرگان: مسیحیان تصویر غلطی را طی هزار سال از دین ایجاد کردند!

“عبدالکریم فرحانی” که وضعیت دین در دنیای غرب را تشریح کرده نگفته وضعیت امروز ایران و بیش از ۳۰ میلیون فقیر و میلیون‎ها جوان بیکار و گرفتار در مسائل اقتصادی و آسیب‏های فرهنگی و اجتماعی، عاقبت دین حکومتی است.
به گزارش «محبت نیوز» شیخ عبدالکریم فرحانی عضو مجلس خبرگان در سخنانی گفته “متأسفانه مسیحیان تصویر غلطی را طی هزار سال از دین ایجاد کردند و دیدگاه غربی‌ها این بود که نمی‌شود هم عالم بود و هم متدین.”
او ادعا کرد «غربی‌ها معتقدند دین برای گوشه مسجد، یکشنبه‌های آخر هفته، ایجاد آرامش روانی و سلامت در عرصه خانواده و جامعه است [اما] در چنین فضایی انقلاب اسلامی به وجود آمد بلوک شرق و غرب می‌گفتند مگر می‌شود دین انقلاب ایجاد کند و مارکسیسم‌ها می‌گفتند دین افیون توده‌ای‎هاست و روبنایی است که طبقه حاکم برای توجیه ظلم خود دارد. همچنین روشنفکران بیمار اظهار داشتند امکان ندارد دین منشا تحول اجتماعی و بنیادین شود و حداکثر فضایی که برای دین بود فضایی بود که آمریکایی‌ها ایجاد کردند.»
این عضو خبرگان که وضعیت دین در دنیای غرب را تشریح کرده نگفته وضعیت امروز ایران و بیش از ۳۰ میلیون فقیر و میلیون‎ها جوان بیکار و گرفتار در مسائل اقتصادی و آسیب‏های فرهنگی و اجتماعی، عاقبت دین حکومتی است که ظرف ۴۰ سال گذشته تحت ولایت فقیه در ایران پیاده شده است.
در بین مسوولان جمهوری اسلامی هستند تعدادی که با وجود دلبستگی به آرمان‎های انقلاب و تمکین از ولایت فقیه تا حدودی استقلال فکری خود را حفظ کردند و دستکم ایرادات را تا جایی که منافع به آنها اجازه دهد می‎بینند و گاهی در رسانه مطرح می‎کنند. به خصوص اگر این مشکلات مستقیم تاثیر منفی روی زندگی مردم گذارد صداهای خفیفی از جانب این افراد بلند می‎شود و لب به اعتراض می‎گشایند.
به عنوان مثال علی مطهری گرچه از نظر ریشه‎های فکری تفاوت زیادی با دیگر مسوولان این نظام ندارد اما گاهی در چارچوب فکری خود حتی از مدیحه‎ گویان علی خامنه‎ای و سیاست‎های کلان جمهوری اسلامی انتقاداتی می‎کند.
در این بین هستند کسانی که نه تنها جسارت انتقاد ندارند بلکه آنچنان ذوب در ولایت شدند که چشم آنها واقعیت‎ها پیرامون‏شان را نمی‎بیند. با این حال این ذوب شدگان به مراتب وضعیت بهتری دارند از آنها که چشم‎شان نه تنها واقعیت را نمی‎بیند بلکه رویدادها را وارونه و کمدی به نفع جمهوری اسلامی عنوان می‎کنند.
فرحانی گفته در عرصه فناوری‌های نو، هسته‌ای، هوافضا و سلول‌های بنیادی شتاب حرکت ما نسبت به دنیا بسیار بالاست و در چنین برهه‌ای غربی‌ها به دانش و تخصص ما پی بردند و حرکت علمی ما در ایران در سایه سار ولایت شکل گرفت.
او همچنین مدعی گردید «مقام معظم رهبری توانست انقلاب را با سیره علوی و با عزت مدیریت کند و امروز انقلاب ما محور حرکت‌های جهانی است. بسیج ما نیز بسیج ایران نیست بلکه بسیج جهان است.»
این عضو مجلس خبرگان با انتقاد از اینکه «رهبری» در عرصه اقتصاد و فرهنگ مطالبه از ما دارد اما سی سال است که زمین مانده مدعی شد «در عرصه سیاست جلو هستیم، در عرصه مدیریت نیز توانستیم مدل‌های جدید ارائه کنیم اما در عرصه اقتصاد عقبیم و در عرصه فرهنگ مشکل داریم.»
فرحانی تاکید کرده «انقلاب ادامه دارد و اینکه بعضی‌ها می‌گویند انقلاب تمام شد و حالا برگردیم به زندگی عادی خود، خیانت کرده‌اند چرا که انقلاب هنجارهای جدیدی را به وجود آورده و حفظ این هنجارها تداوم انقلاب است و به مبارزه نیاز است تا جامعه ما اسلامی شود چرا که در جامعه مشکل اشرافی‎گری و آلودگی در بدنه اجرایی کشور و هر سه قوه وجود دارد، مبارزه لازم داریم تا جامعه ما شاخصش شاخص جامعه علوی شود. مگر می‌شود مفسد اقتصادی داشته باشیم، فساد و قاچاق سازمان یافته را شاهد باشیم و انتظار چرخیدن چرخه تولید را داشته باشیم.»
وی عدالت را مبنای حرکت انقلاب دانست و عنوان کرد فرهنگ عدالت را مطهری به دانشگاه و بهشتی به اروپا صادر کرد.
فرحانی با تأکید بر اینکه همانگونه که به دشمن سیلی می‌زنیم باید به مفسد داخلی نیز سیلی زد، انحصارات برداشته شود، چراکه این درد مدیریت کشور ماست؛ درست است که کمیته امداد کار خوب انجام می‌دهد اما مُسکنی است و این درد یک دولت نیست بلکه درد نظام است، یادآور شد: باید جریان اقتصادی در ایران براساس سیره علوی باشد چراکه این حرکت یک مبارزه است.
این عضو خبرگان رهبری باید پاسخ دهد آیا پرواز با هواپیماهایی که ۲۵ سال از عمر آنها می‎گذرد و جانباختن ده‌ها شهروند در سانحه سقوط چنین هواپیمایی و عدم توانایی برای پیدا کردن بقایای این هوایپما که در نهایت با کمک سیستم‎های ماهواره‏ای روسیه محقق شد در سایه‏‌سار ولایت پدید آمده و قابل دفاع است؟
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar