lördag 28 oktober 2017

با کلیسای شگفت انگیز «مته اورا» در یونان آشنا شوید+عکس

با کلیسای شگفت انگیز «مته اورا» در یونان آشنا شوید+عکس

ساختمان کلیسای مته اورا مهندسی عجیبی دارد که آن را از سایر کلیساها متمایز می‌کند.
به گزارش «محبت نیوز» مته اورا (به یونانی: Μετέωρ) معروف به صخره‌های معلق یا معلق در هوا یا در آسمان بالا از نظر لغوی شبیه به کلمه “Meteorite”به معنی شهاب سنگ می‌باشد.مته اورا یکی ازبزرگترین و مهم ترین مجموعه‌های کلیسای ارتدکس شرقی در یونان است که دومیش فقط در کوه آثوس است.
مهندسی برخی از ساختمان‌های قدیمی به گونه‌ای است که در ذهن همه مردم جهان می‌مانند و به عنوان متمایزترین ساختمان‌ها از نظر مهندسی باعث تعجب همگان می‌شوند. یکی از این ساختمان‌های قدیمی و بزرگ ساختمان کلیسای مته اورا است که مهندسی زیبا و دل‌نشیی دارد. مته اورا یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مجموعه کلیساهای ارتدکس شرقی در یونان است.
این کلیسا دارای ۶ صومعه است که روی ماسه سنگ‌های طبیعی ستون‌های کوه‌های پینداس ساخته شده‌اند. این مجموعه کلیساها سالانه هزاران توریست را به خود جذب می‌کنند.
این ۶ صومعه روی ماسه سنگ طبیعی ستون‌هایی سنگی در شمال غربی لبه ی دشت تسالی در نزدیکی رودخانه ی پاینس و کوههای پینداس در یونان مرکزی ساخته شده‌اند.نزدیک ترین شهر به متورا شهر کالامباکا است.متورا در سال ۱۹۸۸ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.متورا در زبان یونانی به معنی “معلق در هوا” است. این صومعه‌ها دستاوردی بی نظیر در هنر بوده و یکی از تأثیرگذارترین نمونه‌های کاربرد معماری در ساخت مکان‌هایی برای گوشه‌گیری، مراقبه و نیایش به شمار می‌رود.
متورا نمونه‌ای برجسته از بنای رهبانی است که مرحله مهمی از تاریخ (قرون چهاردهم و پانزدهم میلادی) را به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ای که زهد پیشگی در اوایل مسیحیت توسط جوامع رهبانی رونق گرفت و هم در جهان غرب (برای مثال توسکانی) و هم در کلیسای ارتدوکس به جایگاهی ارزشمند دست یافت.این صومعه ها در شرایطی بسیار سخت و بدون جاده دسترسی، در مکانی خطرناک ساخته شده و به سکونتگاه دائمی راهبان مبدل گشتند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar