söndag 29 oktober 2017

نحوه اجرای قانون ممنوعیت “روبنده” در کبک کانادا اعلام شد

نحوه اجرای قانون ممنوعیت “روبنده” در کبک کانادا اعلام شد

قانون ممنوعیت نقاب در کبک، با انتقاد روسای دولت های انتاریو و آلبرتا و همچنین دنیس کودر (شهردار مونترال) روبرو شده است.
به گزارش «محبت نیوز» در پی جنجالی که پس از تصویب شدن لایحه ممنوعیت استفاده از نقاب و روبنده در کبک، ایجاد شده است استفانی واله، وزیر دادگستری که قول شفاف سازی در مورد جزئیات ماده قانونی و دستورالعمل اجرایی را داده بود، ضمن عذرخواهی بابت ابهامات موجود، گفت: قانون جدید تنها برای دلایل ارتباطی، احراز هویت و یا دلایل امنیتی اجرا خواهد شد.
به نقل از ایران جوان،  خانم واله در کنفرانس خبری که بیش از یک ساعت به طول انجامید، چگونگی اعمال این قانون در موارد خاص را تشریح کرد.
بر اساس نظرسنجی Angus Reid که اوایل اکتبر انجام شد، ۸۷ درصد از کبکی ها از تصویب این لایحه حمایت می کنند. از سوی دیگر منتقدین دولت و حامیان حقوق مدنی معتقدند که این قانون تنها زنان مسلمان محجبه را هدف قرار داده و تبعیض آمیز می باشد. لازم به ذکر است که روسای دولت های آلبرتا و انتاریو نیز مخالفت خود را با تصویب این قانون ابراز کرده اند.
وزیر دادگستری کبک این ادعا را رد کرده و می گوید که این قانون شامل هودی و bandana که صورت را می پوشاند نیز می شود و تنها به زنان مسلمان مربوط نیست. وی گفت: یک زن مسلمان که روبنده یا نقاب بر صورت دارد، در هنگام استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، در صورتی که به کارت شناسایی عکس دار نیاز باشد، موظف به نمایان کردن چهره خواهد بود. این قانون در مورد افرادی که از کرایه تخفیف دار دانشجویی یا دانش آموزی استفاده می کنند و بایستی کارت تحصیلی ارائه نمایند نیز، اجرا می شود. وی تاکید کرد که فرد لازم نیست در طول سفر، چهره خود را نمایان کند.
زنان نقاب دار، در کتابخانه های عمومی، می توانند با روبنده و نقاب در میان قفسه های کتاب جستجو کرده و کتاب مورد نظرشان را انتخاب کرده و از طریق ثبت آن در کیوسک های اتوماتیک، کتاب را بیرون ببرند، ولی در هنگام گفتگو با کارکنان کتابخانه بایستی چهره شان نمایان باشد.
در بیمارستان ها، فرد نقابدار نیازمند به مراقبت اضطراری، با مشکل روبرو نخواهد شد.
قانون ممنوعیت نقاب در کبک، با انتقاد روسای دولت های انتاریو و آلبرتا و همچنین دنیس کودر (شهردار مونترال) روبرو شده است. هرچند جاستین ترودو، معتقد است که دولت نباید به زنان بگوید که چه بپوشند یا نپوشند، ولی ۸۷ درصد از این قانون حمایت می کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar