دوشنبه ۰۶-۰۵-۱۳۹۹
جسد بی‌جان “آرش کسروی” موبد زرتشتی و دو همراه او در بیایان‌های ماهان کرمان شناسایی شده است اما انگیزه این قتل و عوامل آن مشخص نیست.
«محبت نیوز»- گزارش‌‌ها از ایران حاکیست «آرش کسروی، موبد زرتشتی و دو تن دیگر از همراهان او، به دست افراد ناشناس به قتل رسیده‌اند. پیکر بی‌جان آنها در منطقه ماهان در جنوب کرمان یافت شده است».
هفته‌نامه «امرداد» در این باره می‌نویسد کسروی سال گذشته برای آیین درگذشت پدر خود داریوش کسروی از کالیفرنیا به ایران، شهر کرمان سفر کرد.
۳۱ تیرماه موبد کسروی به همراه دو تن از دوستانش ناپدید می‌شوند. بستگان او به پلیس آگاهی کرمان اطلاع می‌دهند. پس از سه روز چهارم مردادماه پیکر بی‌جان آنان در شهر ماهان پیدا می‌شود. بنا به گفته شاهدان، پلیس آگاهی قتل را تایید کرده، هویت قاتل یا قاتلان و انگیزه‌ قتل اما نامشخص است.
بر اساس این گزارش، «موبد آرش کسروی فرزند مهربانو کاویانی و داریوش کسروی سال ۱۳۴۶ خورشیدی در کرمان زاده شد. همسر وی گیتا نیکزاد و فرزندانشان آراد و دینا هستند. موبد آرش کسروی نزدیک به ۱۰ سال است که با خانواده به کالیفرنیا مهاجرت کرده بود و در “در‌مهر” کالیفرنیا به خویشکاری موبدی و برگزاری آیین‌های دینی می‌پرداخت».
تحلیلگران می‌گویند قتل مشکوک آرش کسروی می‌تواند سیگنال هولناکی از آغاز فصل جدید ترور رهبران دینی و اقلیت‌های مذهبی در داخل ایران باشد.
در دهه هفتاد خورشیدی نیز در جریان قتل‌های زنجیره‌‌ای اسقف کلیسای جماعت ربانی «هایک هوسپیان مهر»، اسقف «تاتائوس میکائیلیان»، کشیش «مهدی دیباج» کشته شدند.
نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته پروژه‌های امنیتی عظیمی برای حذف رهبران اقلیت‌های دینی در ایران را به اجرا گذاشتند.
در هفته اخیر موج تازه‌ای از فشار و سرکوب نوکیشان مسیحی آغاز شده است و شمار زیادی از اعضای فعال و رهبران کلیساهای خانگی احضار و بازداشت شدند.