دوشنبه ۰۶-۰۵-۱۳۹۹
در جریان حملات خشونت بار شبه نظامیان مسلمان فولانی، دست کم ۲۲ مسیحی کشته و ۲۰۰۰ تن نیز آواره شدند.
«محبت نیوز»- طی حملاتی که سه روز به طول انجامید، شبه نظامیان مسلمان فولانی به روستاهایی در بخش عمدتن مسیحی نشین گورا در ایالت کادونای نیجریه دراوایل ماه جاری میلادی یورش بردند که دست کم ۲۲ مسیحی کشته و بیش ازدو هزار نفر نیز آواره شدند.
علیرغم حضور پر تعداد ماموران امنیتی نیجریه، مردم این منطقه شاهد چندین حمله از سوی شبه نظامیان مسلمان فولانی بودند.
گزارش های دیگری نیز مبنی بر این جنایت ها منتشر شده است؛ این رویدادها منجر به نابودی حیوانات و مواد غذایی، کشتار و آتش سوزی در نواحی مختلف از جمله چیبوب، روستاهای کگدو و آنگووان آدو گردیده است. این حملات توسط اتحادیه مردم کادونای جنوبی “وحشیانه” توصیف شده است و تخمین زده می شود که دو هزار نفر در حال فرار از اردوگاه های پناهندگان در این ناحیه باشند.
سخنگوی اتحادیه  در اینباره گفت: “در حال حاضر بیش از سه هزار تن در اردوگاه های پناهندگان هستند و نیاز جدی به حمایت دارند.”
«بیلکیسوکه» که از آسیب دیدگان و داغدیدگان حوادث اخیر است، این تراژدی دهشتناک را برای یک سازمان مسیحی چنین توصیف کرد: ” ستیزه جویان فولانی وارد شدند و تیراندازی کردند. آنها دو فرزند من را کشتند.”
حملات فولانی به جوامع مسیحی در نیجریه در هنگامه همه گیری Covid-۱۹ به دلیل سوء استفاده از موقعیت قرنطینه و خانه نشینی اجباری افزایش یافته است.
پیش از این نیز در ماه مه طی حمله چهار روزه شبه نظامیان فولانی به محدوده دولت محلی کاجورو، کادونا، ۲۰ مسیحی کشته شدند.
مسلمانان فولانی یا مردمان فولا در مجموع با جمعیتی در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر یکی از بزرگترین گروه‌های قومی مذهبی مسلمان در آفریقای غربی هستند. این شبه‌نظامیان اسلامگرا در نیجریه با حمله و مورد هدف قرار دادن مسیحیان، سعی در ایجاد یک جنگ مذهبی در این کشور دارند.