سه شنبه ۲۴-۰۴-۱۳۹۹
خانم “سمیه صادق” از نوکیشان مسیحی که طی بازداشتی های گسترده اخیر مسیحیان تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود با قرار وثیقه ملکی به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.
به گزارش محبت نیوز؛ گزارشات رسیده حاکی از آن است که خانم “سمیه صادق” که در بین نوکیشان مسیحی با نام (سونیا) شناخته می شود از بازداشت شدگان مسیحی است که طی روزهای گذشته بطور گسترده در تهران توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده بود.
خانم سونیا روز پنجشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۹ (نهم جولای ۲۰۲۰) پس از ۹ روز بازداشت در بازداشتگاه زندان اوین تهران، از سوی شعبه ۳ دادسرای انقلاب اسلامی شهید مقدسی مستقر در زندان اوین، با سپردن وثیقه ملکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.
خانم سمیه صادق (سونیا) ۳۶ ساله و مربی ورزشی است که یک سالن تمرین های ورزشی و بدنسازی ویژه بانوان را در منطقه غرب تهران سرپرستی می کند.
خانم “سونیا” از ایمانداران مسیحی عضو کلیسای “زنانه یکدلان” تهران است، وی درهنگامی که ماموران سازمان اطلاعات سپاه به محل تجمع ایمانداران مسیحی در یکی از کلیساهای خانگی محلات تهران در روز سه شنبه دهم تیرماه هجوم بردند  بهمراه جمعی دیگری از نوکیشان مسیحی بازداشت شد.
ماموران اطلاعات سپاه پس از بازداشت این نوکیش مسیحی وی را به منزل پدری ایشان برده و آنجا را بدقت مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند، ماموران لباس شخصی ضمن توقیف و ضبط برخی از وسائل شخصی ایشان، وی را به زندان اوین انتقال دادند.
خانم صادق (سونیا) پس از آزادی موقت خود تا کنون بخاطر تهدیدهای ماموران اطلاعاتی از هرگونه تماس با رسانه ها و اطلاع رسانی خودداری کرده است.
گزارشات دریافتی محبت نیوز حاکی است ماموران اطلاعاتی و امنیتی فشار مضاعفی را بر خانوادهای بازداشتی بویژه اعضای “کلیسای زنانه یکدلان تهران” اعمال کرده اند.
با وجود پیگیری گزارشگران محبت نیوز، خانواده بازداشت شدگان مسیحی رویداد اخیر حاضر نشده اند گفتگو و یا اطلاعاتی درباره عزیزان خود با این رسانه در میان بگذارند.
کلیسای خانگی “یکدلان” جمعی از بانوان ایماندار مسیحی می باشند. این جمع زنانه که شامل ده‌ها خانم میانسال ایماندارمسیحی است به جز دعا و پرستش خداوند با تاکید بر دریافت شفا هیچ فعالیت دیگری نداشته و مسئولان امنیتی تاکنون نیز دلایل مشخصی برای بازداشت این نوکیشان مسیحی ارائه نکرده اند.
منابع نزدیک به اعضای “کلیسای زنان یکدلان تهران” از بازداشت تعداد بیشتری از اعضای این کلیسای خانگی ویژه زنان پایتخت طی دستگیریهای ۹ و ۱۰ تیرماه خبر داده اند.
بر اساس خبر منتشره از سوی محبت نیوز، روزسه ‌شنبه دهم تیرماه سالجاری (۳۰ جون ۲۰۲۰ )ماموران امنیتی لباس شخصی به یک مراسم پرستشی دعا ( کلیسای خانگی) در منطقه ای از تهران که گفته شده دست کم بیست نفر در آن حضور داشتند یورش برده و ضمن بازداشت افراد، آن مکان را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند.
موج بازداشت های گسترده نوکیشان مسیحی که در چند شهر ایران که فقط در تهران بیش از ۲۰ تن توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند در بسیاری از رسانه ای داخلی و خارجی از جمله رسانه های مسیحی ترکیه نیز بازتاب داشته است.
مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، اواخر خرداد ماه سال جاری از گزارش سالانه آمریکا درباره آزادی مذهبی در جهان که ۳۳ صفحه از آن به وضعیت آزادی مذهب در ایران اختصاص یافته رونمایی کرد؛ گزارشی که در آن عنوان شده جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۹ نیز به آزار، بازجویی، و بازداشت بهاییان، مسیحیان غیرارمنی به ویژه کسانی که به مسیحیت گرویده‌اند (نوکیشان مسیحی)، سنی‌ها، و دیگر اقلیت‌های دینی ادامه داده است.