torsdag 31 juli 2014

وزارت کار درخواست لغو بخشنامه تفکیک جنسیتی را تکذیب کرد

وزارت کار درخواست لغو بخشنامه تفکیک جنسیتی را تکذیب کرد

به روز شده:  12:35 گرينويچ - چهارشنبه 30 ژوئيه 2014 - 08 مرداد 1393
وزارت کار می‌گوید ضمن پایبندی به ارزش‌های اسلامی نفیا و یا اثباتا درباره تفکیک جنسیتی موضع نگرفته
روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست برای لغو بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری را تکذیب کرده است.
پیش از این نامه‌ای از معاون امور بین‌الملل وزارت کار خطاب به شهرداری منتشر شد که در آن آمده بود بخشنامه اخیر شهرداری تهران به صراحت با کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.
امروز روابط عمومی وزارت کار می‌گوید: "نامه مذکور صرفا بر الزام عدم ممانعت زنان از احراز برخی از مشاغل تاکید داشته است و نفیا و اثباتا اشاره ای به تفکیک جنسیتی نداشته است."
بیش از دو هفته پیش خبری منتشر شد که شهرداری تهران دستور به تفکیک جنسیتی کارکنان خود داده است. در آن بخشنامه توصیه شده توصیه شده است که برای "آرامش و آسایش بیشتر کارکنان" تا حد امکان "محل استقرار" کارکنان زن و مرد هم جدا شود.
در توضیح امروز وزارت کار آمده است که به رغم حق انتخاب آزادانه زنان ایرانی در بازار کار "اینگونه از بخشنامه‌ها توسط بهانه‌جویان در سازمان‌های بین‌المللی دستاویز علیه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است."
وزارت کار با اشاره بر پایبندی به ارزش‌های اسلامی تاکید کرده است: "بنابراین ضمن تاکید براینکه محتوای نامه ارتباطی با مساله تفکیک جنسیتی نداشته است عناوین به کار گرفته شده در رسانه‌ها درخصوص این نامه تکذیب می‌گردد."
از مجموع ۲۳ میلیون و ۶۳۷ هزار نفر از جمعیت فعال ایران کمتر از چهار میلیون زن هستند. با این وجود نرخ بیکاری در میان زنان بیش از دو برابر بیکاری مردان است. (۱۹.۴درصد در مقابل ۹درصد)
همچنین دختران و زنان ایرانی از تحصیل در برخی رشته‌ها منع شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar