torsdag 30 maj 2019

ممانعت از ورود کشیش و مبشر مسیحی به ترکیه

ممانعت از ورود کشیش و مبشر مسیحی به ترکیه

ترکیه از ورود برخی از مبشرین مسیحی به این کشور جلوگیری کرده، این در حالی است که دلیل این کار اصلن مشخص نیست.
فرتور آرشیوی
«محبت نیوز»- دولت ترکیه از ورود یک کشیش آمریکایی پس از سالها اقامت و زندگی در این کشور ممانعت به عمل آورده است. وکلا در حال یافتن پاسخ رسمی و صحیح به مردم درباره این اقدام دولت ترکیه هستند.
به گزارش MNN، در ماه آپریل یک کشیش که ۲۰ سال در ترکیه زندگی میکرد سفری را به ایالات متحده داشته و بعد از بازگشت از سفر مامورین امنیتی از ورود وی به ترکیه جلوگیری و او را از فرودگاه به آلمان فرستادند. از این دست موارد در ترکیه زیاد اتفاق می‌افتد که وضعیت مبشرین مسیحی ترکیه را در شرایط بدی قرار میدهد.
در حقیقت با افزایش فشارها بر مسیحیان و مبشرین مسیحی از سوی دولت ترکیه هنگام خروج از این کشور هیچ ضمانتی برای برگشت وجود ندارد، این مساله بسیاری از مبشرین مسیحی را مستأصل و ناراحت کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است که ممنوعیت ورود دیگری نیز در ماه فوریه گزارش شد. از ورود زوج مسیحی هنگام بازگشت به ترکیه جلوگیری شد. زوج مسیحی با وکیل شان تماس گرفتند.
وکیل آن‌ها دیپورت را چند روز به تعویق انداخت ولی متاسفانه دولت ترکیه به این زوج اجازه اقامت در استانبول را ندادند.
دولت به آنها گفته به آمریکا برگردند بدون اینکه دلیل اخراج و دیپورت آنها مطرح شود.
مامورین امنیتی ترکیه طی چند وقت اخیر هزاران نفر از شهروندان آمریکایی را بی دلیل ممنوع الورود کردند.
یک شاهد عینی درباره ممنوعیت ها گفته: ” مانند این شرایط قبلن هم اتفاق افتاده بود، از ورود مسیحیان به ترکیه جلوگیری می شده و اینک باز هم شرایط تکرار شده. این شرایط کشور ترکیه برای خانواده های مسیحی و فرزندان آنها بسیار پر استرس می باشد. از خدا برای درست شدن این شرایط دعا کنیم.
دعا کنیم تا این شرایط برای ایمانداران تغییر کند. دولت ترکیه این ممنوعیت ها را از بین ببرد و همچنین برای کلیساهای ترکیه در دعا باشیم وقتی کلیسا شبان و کشیش نداشته باشد، اعضای کلیسا سردرگم میشوند. کلیسا به قدرت خدا در این زمان سخت باور دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar