torsdag 14 februari 2019

استفاده ابزاری از «جامعه ارامنه» برای تبلیغ آزادی در سایه ولی فقیه

استفاده ابزاری از «جامعه ارامنه» برای تبلیغ آزادی در سایه ولی فقیه

همزمان با برگزاری مراسم ۲۲ بهمن عکاسان خبرگزاری‎ها به دنبال مقام‎های بلند پایه جامعه ارامنه راه افتادند تا آن‎ها را شکار کنند و در بوق و کرنا کنند که مسیحیان در ایران همسو با ولی فقیه‌اند!
«محبت نیوز»- یکی از برنامه‎های جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب پررنگ نشان دادن نقش اقلیت‎های دینی در جامعه بود و چهره‎های سیاسی و مقام‎های نظامی و تریبون‎های تبلیغاتی برای القای این موضوع تمرکز خود را روی مسیحیان به خصوص جامعه ارامنه گذاشتند.
در چنین پروژه‎هایی طبق معمول کلید آغاز را نمایندگان مسیحی مجلس شورای اسلامی می‎زنند و این بار نوبت به «کارن خانلری» نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران بود. او ۱۹ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری فارس وابسته به سپاه گفت «ارامنه ایران همچون سال‌های گذشته صبح روز ۲۲ بهمن با به صدا درآمدن ناقوس کلیساها در کلیسا حاضر شده و به صورت منسجم و هماهنگ در مراسم راهپیمایی این روز شرکت خواهند کرد.»
او تاکید کرده بود «معضلات اقتصادی یک امر گذرا است و آنچه که باقی خواهند ماند ارزش‌های انقلاب است که باید برای پاسداری از آن همه مشارکت داشته باشند و ارامنه هم مثل سایر آحاد مردم ایران همیشه برای حفظ و پایداری این اصولی که استقلال و آزادی ما را تضمین می‌کند با راه امام و رهبری و ارزش‌های انقلاب تجدید میثاق می‌کند.»
مکمل این پروژه ماموریت خبرنگاران تلویزیون المیادین لبنان بود به ایران بود. این تلویزیون وابسته به جمهوری اسلامی است برای عرب زبانان پخش می‎شود. تعدادی زیادی از مجریان و برنامه‎سازان این شبکه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب به ایران آمدند و تلاش کردند هرقدر می‎توانند برای نظام تبلیغ کنند. بخشی از این تبلیغات در مورد وضعیت مسیحیان ایران بود.
المیادین در یک برنامه با عنوان «ایران من الداخل» به بررسی به آزادی دینی در ایران پرداخت و در همین برنامه مدیر دفتر المیادین در تهران ادعا کرد، «همانطور که صدای اذان از مناره‌های مساجد در ایران به گوش می‌رسد، صدای زنگ کلیساها هم شنیده می‌شود. مسیحی‌ها در عهد حاکمیت انقلاب اسلامی، در قلب جمهوری اسلامی، بدون هیچ ممنوعیتی برای به صدا در آوردن زنگ کلیساهای خود ندارند. صد هزار مسیحی از جمله آشوری‌ها و ارمنی‌ها در ایران زندگی می‌کنند و بعد از مسلمان‌ها بزرگ‌ترین قشر دینی هستند.»
گروه دیگری از نظامیان ارتش جمهوری اسلامی هم به دیدار خانواده شهدا و جانبازان ارمنی رفتند و با آن‎ها عکس یادگاری گرفتند. ۲۱ بهمن تعدادی از افسران نیروی زمینی ارتش به منزل مادر شهید «ژوزف شاهینیان» رفتند. چهره شکسته این مادر در عکس‌ها گویای واقعیت بود.
همزمان با برگزاری مراسم ۲۲ بهمن نیز عکاسان خبرگزاری‎ها به دنبال مقام‎های بلند پایه جامعه ارامنه راه افتادند تا آن‎ها را شکار کنند و در بوق و کرنا کنند که مسیحیان در ایران همسو با ولی فقیه‌اند! البته صندلی خالی کلیسای خلیفه گری ارامنه تهران که به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی برنامه داشت نیز گویای واقعیت است. این روش‎ها اثربخشی خود را حتا برای عوام از دست داده است. نارضایتی در جامعه ایران آنچنان عمیق است که با این تصویرسازی‌ها و مانورهای تبلیغاتی وضعیت تغییری نکند و جامعه به این باور رسیده که نظام اصلاح‎پذیر نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar