tisdag 12 februari 2019

حقوق اعضای سپاه از ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد

حقوق اعضای سپاه از ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد

ایران بریفینگ :حقوق کارکنان شاغل در سپاه پاسداران از بهمن امسال تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد. محمد جعفری فرمانده سپاه پاسداران ایران در یک نشست با شاغلان و بازنشستگان این نهاد نظامی افزایش حقوق شاغلان در سپاه پاسداران را تائید کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفته که ترمیم دستمزد نیروهای سپاه پاسداران پیش از مصوبه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است، خواهد بود.

به گفته جعفری، «معاونت منابع انسانی سپاه موظف شد نسبت به افزایش حقوق کارکنان شاغل در پایان بهمن ماه اقدام و اعمال نماید».

او میزان افزایش حقوق کارکنان سپاه پاسداران که از بهمن امسال اجرایی خواهد شد را حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان اعلام کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در باره محل تامین اعتبار افزایش حقوق نیروهای نظامی هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

این تصمیم در حالی اجرایی می‌شود که خواسته کارگران برای ترمیم دستمزد در سال‌جاری در شورای عالی کار نادیده گرفته شد و مطالبات بازنشستگان و معلمان برای افزایش دستمزد به دلیل آنچه که «کمبود منابع مالی» عنوان می‌شود، رد شده است.

فرمانده سپاه پاسداران هم در پاسخ به پرسشی در باره میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح، گفت که این موضوع به سپاه پاسداران ربطی ندارد و بازنشستگان باید از صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح پیگیر افزایش حقوق خود باشند.

بازنشستگان نیروهای مسلح ایران در سال‌جاری چندین مرتبه در اعتراض به وضعیت معیشتی و تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دولت در لایحه بودجه سال آینده تنها دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است.

از دیگر تصمیمات دولت در لایحه بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت است. کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد موافقت کرده است.

میزان افزایش دستمزد کارگران اما پس از تشکیل جلسات شورای عالی کار تعیین خواهد شد. نخستین جلسه این شورا به دلیل عدم شرکت نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی تشکیل نشد.

کارفرمایان با افزایش نقدی دستمزد مخالفت کرده و خواستار تامین هزینه مسکن، بهداشت و آموزش کارگران از سوی دولت هستند.
منبع: ایران بریفینگ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar