onsdag 20 februari 2019

کانادا مجوز فعالیت «مجمع اسلامی تشیّع» وابسته به جمهوری اسلامی را باطل کرد

کانادا مجوز فعالیت «مجمع اسلامی تشیّع» وابسته به جمهوری اسلامی را باطل کرد

مجمع اسلامی تشیع متهم به تلاش برای صدور انقلاب اسلامی به کانادا و داشتن روابط خطرناک با حزب‎الله شده است.
«محبت نیوز»- جمهوری اسلامی از بدو تاسیس به دنبال صدور انقلاب خود به سرتاسر جهان بوده است. از دوران جنگ هشت ساله با عراق که شعار داده می‎شد «راه قدس از کربلا» می‌گذرد تا ادعای فرماندهان سپاه که «کاخ سفید را حسینیه» می‎کنیم.
بعد از چهار دهه مشخص گردید که صدور انقلاب اسلامی یک توهم بوده، اما مسئله اینجاست که در طی این سالها برای گروهی از وابستگان و عوامل جمهوری اسلامی به عنوان یک کاسبی ایدئولوژیک و برای نهادهای امنیتی حکومت فرصتی مطلوب برای جاسوسی و خرابکاری مهیا شده است.
وبسایت «پرژن میرور» به نقل از گلوبال نیوز گزارشی درباره فعالیت «مجمع اسلامی تشیّع» در کانادا داده که ۲۰ سال است در تورنتو فعال می‎کند و حتی تعدادی از اعضاء پارلمان کانادا نیز در برخی از مراسم آن شرکت کرده‌اند.
مسئولان این موسسه با رژیم ایران در ارتباط هستند و اداره مالیات کانادا، پس از حسابرسی مجمع اسلامی تشیّع، این نهاد را متهم کرده است که «این سازمان به عنوان مجری و تسهیل‌کننده اهداف عملیاتی» مجمع جهانی اهل بیت ایران فعالیت می‌کند.
اداره مالیات کانادا در گزارش خود نوشته است حجت‌الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر این مجمع به عنوان «پدر عملیات» یا «پدر میدانی» حزب‌الله لبنان شناخته می‌شود.
بازرسان اداره مالیات کانادا مجمع اسلامی تشیع را متهم کرده‌اند که با هدف تسهیل پخش و گسترش ایدئولوژی انقلابی ایران در کانادا ایجاد شده است. طبق آخرین اطلاعات مجوز خیریه این مجمع باطل شده است. مدیران این موسسه اتهامات را رد کرده‌اند.
از دیگر موارد اتهامی این مجمع «داشتن روابط خطرناک با یک سازمان خارجی» و «تهدید برای شروع یک انقلاب در کانادا» است.
بازرسان‌ اداره مالیات کانادا در گزارش خود آورده‌اند که این فعالیت‌ها تحت قوانین کانادا، در زمره فعالیت‌های خیریه قرار نمی‌گیرند، به دلیل اینکه مجمع جهانی اهل بیت «دستورات سیاسی قوی» و «وابستگی مستقیم» با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان دارد.
آژانس خبری مجمع جهانی اهل بیت، که شاخه‌ای از این مجمع است، یکی از اهداف ایجاد این مجمع را گسترش ایده‌های انقلابی ایران ذکر کرده، و بر همین اساس، اداره مالیات کانادا فهرستی از ۹ اتهام، مبنی بر ارتباط مجمع اسلامی تشیّع در تورنتو با مجمع جهانی اهل بیت، ارائه کرده است.
گلوبال نیوز به نقل از گزارش تحقیقی اداره مالیات کانادا می‎نویسد، بنیانگذار مجمع اسلامی تشیّع کانادا، سیدرضا حسینی نسب، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان بوده و دولت آلمان او را به عنوان «وابسته رژیم ایران برای انتشار ایدئولوژی اسلام انقلابی و تبلیغات هواداری از حکومت ایران در آلمان شناسایی کرده بود.»
طبق گزارش اداره مالیات کانادا، آقای حسینی نسب مجمع اسلامی تشیّع کانادا را هم برای تسهیل ایدئولوژی انقلاب ایران در کانادا تأسیس کرده است.
خیریه مجمع اسلامی تشیّع در پاسخ به اداره مالیات کانادا نوشته است انتصاب حسینی نسب از طرف دولت آلمان مورد تأیید قرار گرفته بود و محمد خاتمی هم از روسای مرکز اسلامی هامبورگ بوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar