tisdag 26 februari 2019

تاکید سوئد بر عدم پذیرش شهروندانش که به داعش پیوسته اند

تاکید سوئد بر عدم پذیرش شهروندانش که به داعش پیوسته اند

کردهای شمال سوریه می گویند چندین سال است که در حال رایزنی با سوئد هستند تا شهروندان جهادی اسلامگرای خود را بازپس بگیرد.
«محبت نیوز»- شماری از سوئدی تبارانی که به گروه اسلامی داعش پیوسته و برای آن می‌جنگیده اند، در سوریه به اسارت نیروهای کرد درآمده اند. نیروهای کرد تلاش کرده اند دولت سوئد را به پذیرش و بازگرداندن این افراد به سوئد ترغیب کنند، اما سوئد تاکنون از پذیرفتن آنها سر باز زده است.
به گزارش رادیو سوئد، هفت سوئدی‌تبار در سال ۲۰۱۷ در منطقه‌ی رقعه دستگیر شدند. به گفته‌ی رِدور خلیل سخنگوی اتحاد نظامی اعراب و کردها در سوریه، این افراد داوطلبانه تسلیم نشده و توسط نیروهای آنها دستگیر شده‌اند.
سینِم محمد نماینده نیروهای رُجاوا در شمال سوریه نیز می‌گوید شمار دیگری نیز در سال ۲۰۱۴ به اسارت درآمده اند. او می گوید با سیاستمداران سوئدی ملاقات کرده و به آنها مسئولیتشان را برای بازگرداندن این افراد به سوئد گوشزد کرده است. این ملاقات در ماه مه سال ۲۰۱۷ در پارلمان سوئد انجام شد.
یکی از حاضران در این ملاقات، اندرش اوستربَری، عضو کمیسیون امورخارجه پارلمان از حزب سوسیال دموکرات می‌گوید سوئد نباید به کسانی که با اهداف تروریستی و ازجمله برای گروه داعش در سوریه و عراق جنگیده‌اند، کمک کند و آنها را به سوئد بازگرداند.
رئیس جمهور آمریکا، دانالد ترامپ در هفته گذشته از کشورهای اروپایی خواست شهروندان خود را که در عراق و سوریه دستگیر شده‌اند به کشورهایشان بازگردانند، اما میکائل دام‌بَری، وزیر کشور سوئد گفته است سوئد این جهادگرایان را به کشور بازنمی‌گرداند و آنها باید در هرجا که دستگیر شده‌اند محاکمه شوند.
سینِم محمد با اشاره به دیدارش با دولتمردان سوئدی و توضیح وضعیت بحرانی سوریه و عدم وجود امکان محاکمه و برخوردی عادلانه با افراد دستگیرشده، می‌گوید این افراد شهروندان سوئد بوده‌اند که برای نابودکردن، تجاوز کردن و کشتن مردم به عراق و سوریه آمده‌اند و حال که دستگیرشده‌اند باید به کشورشان بازگردانده شوند.
سوئد اما تاکنون تنها بر عدم پذیرش این افراد تاکید کرده و پاسخ دیگری به این درخواست نیروهای کرد و عرب در سوریه نداده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar