söndag 17 februari 2019

وقتی ادمین «آقا» توییتر را با «بیت رهبری» اشتباه میگیرد!

وقتی ادمین «آقا» توییتر را با «بیت رهبری» اشتباه میگیرد!

توییتر جلوی زیاده‎روی اکانت خامنه‎ای ایستاد؛ ادمین «آقا» توییتر را با «بیت» اشتباه گرفت!
- توییتر در مورد محدود شدن حساب کاربری خامنه‎ای توضیح داده که پیام توییتری وی نقض اصول این کمپانی در مخالفت با «تهدید به خشونت یا آزار جسمی» تلقی شده است.
کیهان لندن: توییتر پیام علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را  در این رسانه اجتماعی حذف کرد. اکانت خامنه‌ای در توییتی به فتوای قتل خمینی پرداخته و آن را تایید کرده بود.

در این توییت که ۱۴ فوریه منتشر شد، فتوای خامنه‌ای درسال ۱۹۹۰ درباره تایید فتوای خمینی مربوط به قتل سلمان رشدی بازنشر شده و آمده بود که آن فتوا «بر اساس آیات الهی و دقیقاً مانند آیات الهی حکم قطعی و غیرقابل فسخ است.»

در پی انتشار این توییت در سالگرد صدور حکم قتل سلمان رشدی توسط خمینی، هم انتشار توییت در این حساب کاربری تعلیق شد و هم توییت مربوطه حذف شد. این در حالیست که پیش از این اینستاگرام و توییتر «تیک آبی» حساب کاربری خامنه‎ای را نیز پس گرفته بودند.
سلمان رشدی و کتاب «آیه‌های شیطانی»توییتر در این‌باره به وبسایت خبری بازفید توضیح داده که پیام توییتری خامنه‌ای نقض اصول این کمپانی در مخالفت با «تهدید به خشونت یا آزار جسمی» تلقی و به همین دلیل حذف شده است.

جالب اینجاست که در حالی که توییتر در ایران فیلتر و ممنوع است علی خامنه‎ای در توییتر حساب دارد. این صفحه را حدود ۵۴۶ هزار نفر دنبال می‎کنند. همچنین شش اکانت توسط آن فالو شده است که به جز یک اکانت بقیه متعلق به خامنه‎ای است و یکی از آنها اکانت صفحه خمینی!

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۹۷، خامنه‎ای بیانیه‎ای شش هزار کلمه‎ای صادر کرد که بخشی از آن توصیه‎های وی مربوط به فضای مجازی بود. او به اینترنت و شبکه‎های اجتماعی حمله کرد و هشدار داد «ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر» امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‎های ضدمعنویت و ضداخلاق گذاشته و تهاجم روزافزون دشمنان به دل‎های پاک جوانان و نوجوانان و نونهالان را در پی داشته است. او تاکید کرده دستگاه‌های مسئول حکومتی در این‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند و باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد و باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت جامعی تنظیم و اجرا شود.

در واقع او و همفکرانش با شبکه‎های مجازی تا آنجا موافق هستند که سیاست‌های جمهوری اسلامی را بازتاب دهد.

عقب‎نشینی توییتر خامنه‎ای بازتاب زیادی در شبکه‎های مجازی به خصوص در خود توییتر داشت.
منبع: کیهان لندن

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar