måndag 18 februari 2019

افزایش شمار پناهجویانی که قانونی وارد اروپا می شوند

افزایش شمار پناهجویانی که قانونی وارد اروپا می شوند

تعداد کسانی که بدون نیاز به ویزا وارد یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می‌شوند و تقاضای پناهندگی می‌دهند رو به افزایش است. از هر پنج متقاضی پناهندگی یکی شهروند کشوری بوده که برای ورود به اتحادیه احتیاج به ویزا نداشته است.
«محبت نیوز»- مطابق معمول اغلب کسانی که در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی می‌دهند یا با دریافت ویزا در کشور مبدا به اروپا آمده‌اند، یا به شکل غیرقانونی از مرز عبور کرده‌اند.
به گزارش DW، گروه سومی نیز در میان پناهجویان وجود دارند که تعدادشان رو به افزایش است؛ شهروندان کشورهایی که می‌توانند آزادانه به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنند و نیازی به گرفتن ویزا ندارند.
تازه‌ترین گزارش آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا (EASO) که نشریه گروه رسانه‌ای “فونکه” یک‌شنبه ۲۸ بهمن (۱۷ فوریه) منتشر کرد نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی از هر پنج تقاضای پناهندگی یکی مربوط به شهروندان گروه سوم و کسانی بوده که به طور قانونی وارد حوزه “شنگن” شده‌اند.
حوزه شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی می‌شود که در مرزهای درونی آنها گذرنامه و ویزای مسافران کنترل نمی‌شود. بر این اساس هر فردی با داشتن ویزای یکی از این کشورها می‌تواند به ۲۵ کشور دیگر نیز سفر کند.
بنابر این گزارش بیشتر کسانی که پس از ورود قانونی و بدون ویزا به اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی داده‌اند شهروندان کشورهای آمریکای لاتین و جنوب بالکان بوده‌اند.
دولت آلمان به تازگی اعلام کرده که تعداد متقاضیان پناهندگی در این کشور در سال ۲۰۱۸ با حدود ۱۶ درصد کاهش به نسبت سال قبل در مجموع ۱۸۵ هزار نفر بوده‌ است. میانگین کاهش تقاضای پناهندگی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در سال گذشته ۱۰ در صد بوده و تعداد کل تقاضاها ۶۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar