torsdag 28 februari 2019

تهران، بزرگراه ستاری، زن و مرد متحد شدند و اجازه ندادند ون گشت ارشاد زنان را با خود ببرد

تهران، بزرگراه ستاری، زن و مرد متحد شدند و اجازه ندادند ون گشت ارشاد زنان را با خود ببرد

تهران، بزرگراه ستاری، زن و مرد متحد شدند و اجازه ندادند ون گشت ارشاد زنان را با خود ببرد
+74
رأی دهید
-2

یک پناهجوی افغان مقیم استرالیا به جرم تجاوز به حداقل ۷ سال زندان محکوم شد

یک پناهجوی افغان مقیم استرالیا به جرم تجاوز به حداقل ۷ سال زندان محکوم شد

 دیلی میل: علی‌مدد مختاری با استفاده از یک آگهی جعلی در سایت Gumtree یک دختر توریست ۲۳ ساله را اغوا کرده و او را به هتل Keysborough در شهر ملبورن کشانده است.

 به گزارش رادیو نشاط ، قاضی اسکات جونز در اظهار نظری گفته: " رفتار این مرد بسیار وحشیانه بوده است. آقای مختاری با زندانی کردن طعمه خود طی شش ساعت متوالی بارها به این دختر تجاوز کرده و او را تهدید کرده که اگر جیغ بکشد کتک خواهد خورد."
 
 قاضی جونز اضافه میکند که آقای مختاری قبل از ارتکاب این عمل وحشیانه ماده مخدر متیل آمفتامین استفاده کرده بوده و در طی ارتکاب جرم دچار توهم شدید شده و از خود صداهای مختلفی از جمله صدای ماشین در می‌آورده است.

قاضی جونز خطاب به متهم میگوید:" قربانی تنها بود و شما زمینه را برای قرار دادن او در چنین موقعیتی چیده بودید و با تهدید و ارعاب و علیرغم التماس قربانی به او تجاوز کردید. حتی این دختر در حمام از شما می‌خواهد که به عمرش پایان دهید چرا که قادر به تحمل این درد و رنج نبوده."

این مرد متجاوز ۴۲ ساله در دادگاه به ۱۱ سال زندان متهم شد که از این مقدار ۷ سال آن قطعیست؛ نام او هم به مدت ۱۵ سال در لیست مجرمان جنسی خواهد ماند.

متن کامل ریز مکالمات کابین خلبان هواپیمای سقوط کرده یاسوج

متن کامل ریز مکالمات کابین خلبان هواپیمای سقوط کرده یاسوج

تراژدی سقوط هواپیمای مسافربری پرواز شماره ۳۷۰۴ یاسوج را یادتان هست؟ در ساعت ۰۷:۵۵ صبح یکشنبه، به سمت یاسوج پرواز کرد. مسافران آرام آرام از اتوبوس پیاده شده و سوار بر هواپیمای ATR۷۲ به علامت ثبت EP-ATS هواپیمایی آسمان می‌شوند. سرمهماندار محمد حسین فرشسنگی به همراه محمود بهشتی، سرتیم امنیت پرواز، در ورود مسافران به آن‌ها خوش آمد می‌گویند و مهماندار بهنام رضایی نیارکی، مسافران را به صندلی هایشان راهنمایی می‌کند.

کاپیتان حجت اله فولاد، در صندلی چپ فرمانده هواپیماست و خلبان دوم کاوه خلیلی بر روی صندلی راست، تیم پروازی درون کابین خلبان هستند. خلبان‌ها مشغول انجام چک لیست قبل از تیک آف هستند و پس از سوار شدن همه مسافران، در هواپیما بسته شده و آماده قرار گرفتن در ابتدای باند می‌شود. ۶۰ مسافر و ۴ تیم پروازی به همراه ۲ گارد امنیت پرواز، مجموعاً ۶۶ نفر سرنشین تهران را به مقصد یاسوج ترک خواهند کرد. کد راداری ۱۵۴۳ به پرواز اختصاص میابد.

در ساعت ۷:۵۶ واحد گراند فرودگاه مهرآباد، پرواز را تحویل برج مراقبت مهرآباد می‌دهد. کاپیتان ۶۲ ساله و خلبان دوم ۳۶ ساله هواپیما با اجازه برج مهرآباد در ابتدای باند ۲۹ چپ برای تیک آف قرار می‌گیرند.

تصویر اسنادی که بهمن ماه ۹۶ در برنامه حالا خورشید رضا رشید پور در رابطه با سقوط هواپیمای یاسوج رسانه ای شدهواپیمای ۲۶ ساله ATR۷۲ به شماره سریال ۳۹۱، با فشردن تراتل‌ها توسط خلبان، بر روی باند به حرکت در می‌آید و پس از رسیدن به V۱ با کشیدن یوک توسط خلبان، آرام آرام از زمین کنده می‌شود و اوج می‌گیرد. برخی از مسافران در آخرین لحظات، عکس و فیلم از خودشان می‌گیرند و برای دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. هیچ یک از مسافران نمی‌دانند که این آخرین تیک آف عمرشان خواهد بود.

ساعت ۰۸:۰۶ خلبان ارتفاع خود را ۵۶۰۰ پا اعلام می‌نماید و در این لحظه پرواز ۳۷۰۴ در رادار شناسایی می‌شود و به ارتفاع ۲۱۰۰۰ پایی مجاز می‌گردد. پرواز ۳۷۰۴ تا ارتفاع ۲۱۰۰۰ پایی اوج می‌گیرد و توسط مرکز کنترل فضای کشور مجاز به عبور از مسیر W۱۴۴ به سمت یاسوج می‌شود.

ساعت ۰۸:۴۵، با نزدیک شدن هواپیما به TMA فرودگاه اصفهان (فضای تحت کنترل فرودگاه) پرواز تحویل واحد تقرب فرودگاه اصفهان روی فرکانس ۱۲۴.۶ می‌شود.

در ساعت ۰۹:۱۹ خلبان‌ها برای اولین بار با واحد برج فرودگاه یاسوج تماس گرفته و موقعیت خود را موقعیت OBTUX و ارتفاع خود را ۲۱۰۰۰ پا اعلام و درخواست اطلاعات هواشناسی را می‌نمایند و کنترلر نیز، هوای جدید (ساعت ۰۹:۰۰) را ارائه می‌نماید و می‌گوید: “دید افقی ۱۰ کیلومتر، در ۳۵۰۰ پایی ابرهای کومولونیمبوس و در ۹۰۰۰ پایی overcast خواهد بود و دما ۱۴ درجه است”

۰۹:۲۰ کاپیتان به خلبان دوم می‌گوید: “برو اورهد، ۱۵ تایی از ابر میاییم بیرون”

۰۹:۲۱ خلبان دوم از کاپیتان دو مرتبه می‌پرسد که GO around کنیم؟ کاپیتان در جواب می‌گوید: “نه ما وارد تقرب شدیم. میریم هرچی اپروچ بگه انجام میدیم”
 
ساعت ۰۹:۲۲:۳۳ خلبان روی فرکانس مرکز کنترل فضای کشور، اعلام می‌کند که در تماس با فرودگاه یاسوج می‌باشد و آماده کاهش ارتفاع است. در پاسخ، کنترلر با توجه به حداقل ارتفاع مجاز مسیر W۱۴۴، خلبان را مجاز به کاهش ارتفاع تا ۱۷۰۰۰ پایی می‌کند. در این لحظه، کنترلر خاتمه سرویس رادار مرکز کنترل را به اطلاع خلبان می‌رساند و تأکید می‌کند که مجوز سطح پروازی پایین تر، منوط به اجازه و هماهنگی با برج یاسوج می‌باشد.

مهمانداران در حال جمع آوری باقیمانده بسته‌های پذیرایی از جلوی میز مسافران هستند و کابین آماده کاهش ارتفاع برای فرود در فرودگاه یاسوج می‌شود.

ساعت ۰۹:۲۳ کنترلر فرودگاه یاسوج، طرح تقرب CIRCLING NDB را برای باند ۳۱ به خلبان اعلام می‌نماید و جهت باد را ۹۰ درجه با سرعت ۴ نات (۰۹۰/۰۴kts) اطلاع می‌دهد.

همچنین کنترلر، عدم ترافیک در ارتفاع پایین‌تر را اعلام و از خلبان می‌خواهد موقعیت تقرب خود را گزارش نماید.
 چند ثانیه بعد، خلبان مجوز صادره را بازخوانی نموده و دوباره پیگیر شرایط جوی فرودگاه می‌شود.

۰۹:۲۳:۰۶ خلبان به قصد کاهش ارتفاع، ارتفاع ۱۷۰۰۰ پا را تنظیم (set) می‌کند.

۰۹:۲۳:۴۲ خلبان سرعت عمودی را از ۴۰۰- به ۱۰۰۰- افزایش می‌دهد.

۰۹:۲۴ کنترلر به خلبان می‌گوید: “کاپیتان، تقریباً فاینال ۳۱ مون باز هستش و امکان فرود بر روی باند وجود دارد”

خلبان پاسخ می‌دهد: “قربونت برم انشالله. میاییم بشینیم. به امید خدا میاییم ۱۵۰۰۰ پا روی فرودگاه طبق طرح Descend (کاهش ارتفاع) می‌کنیم انشالله. تو ارتفاع ۱۵۰۰۰ تا ۱۴۵۰۰ پایی از ابر میاییم بیرون”

۰۹:۲۴:۰۷ خلبان ارتفاع ست شده ۱۷۰۰۰ را به ۱۵۰۰۰ پایی تغییر می‌دهد.

۰۹:۲۴:۴۶ سرعت هوایی کالیبره شده (CAS) از ۲۰۰ نات به ۱۸۶ نات کاهش یافته و خلبان دوم مراقب سرعت مانور در توربولانس (downdraft) است.

۰۹:۲۴:۴۸ خلبان نرخ کاهش ارتفاع را از ۱۰۰۰- به ۱۵۰۰- افزایش می‌دهد.

ساعت ۰۹:۲۵ کنترلر به خلبان می‌گوید:”ضمناً سمت left downwind باند ۳۱ به نظر میرسه خوبه، چون با توجه به جهت سرعت باد به سمت ۱۰/۱۳۰ درجه، کم کم داره از جنوب ایستگاه، هوا باز می‌شه”

ساعت ۰۹:۲۵:۰۵ تراتل (اهرم سوخت) به موقعیت ۳۵ درجه و گشتاور تا کمتر از ۴% کاهش میابند و در کمترین حالت Flight Idle می‌روند.

ساعت ۰۹:۲۵:۳۳ خلبان موقعیت خود را ۲۵ مایلی فرودگاه اعلام می‌کند.

ساعت ۰۹:۲۶ خلبان می‌گوید: “میاییم overhead حالا VMC left turn انشالله که باند رو می‌بینیم”

ساعت ۰۹:۲۶:۳۵ سرعت (CAS) از ۱۸۰ به ۱۶۸ کاهش میابد؛ و خلبان تراتل را به ۷۳ درجه افزایش می‌دهد تا کاهش سرعت را جبران کند.

ساعت ۰۹:۲۶:۴۷ زاویه دماغه ۴+ شده و کارخانه سازنده اعتقاد دارد در اینجا هواپیما در معرض downdraft قرار گرفته است.

ساعت ۰۹:۲۷:۱۴ صدای هشدار یخ زدگی بال شنیده می‌شود و خلبان سیستم آنتی آیس را فعال می‌کند.

ساعت ۰۹:۲۷:۴۹ هشدار ارتفاع (Altitude Alert Warning) به صدا در می‌آید.

ساعت ۰۹:۲۸:۰۸ کمک خلبان می‌گوید: “چه هوای خرابیه” و دوباره هشدار ارتفاع به صدا در می‌آید.

ساعت ۰۹:۲۸:۱۶ هواپیما در شرایط توربولانس قرار می‌گیرد؛ و موقعیت رادر (rudder) از صفر به ۲+ تغییر می‌کند.

در این لحظات، شتاب g+ بین ۷۵/۰ تا ۲۲/۱ تغییر می‌کند. در این لحظه ارتفاع هواپیما ۱۴۸۰۰ پا هست.

پس از چندین ثانیه ارتفاع روی ارتفاع ثابت ۱۵۰۰۰ پا تنظیم می‌شود و hold می‌گردد.

ساعت ۰۹:۲۸:۳۱ ارتفاع در حدود ۱۴۷۵۰ پا و تا ۰۹:۳۰:۴۶ تقریبا در همین ارتفاع می‌ماند.

ساعت ۰۹:۲۸:۳۱ خلبان موقعیت خود را در ۱۴NM به برج گزارش می‌دهد و در جواب کنترلر می‌گوید: “اطلاع داشته باشید که Left Downwind و Left Base باند ۳۱ خالی از ابر است”

ساعت ۰۹:۲۸:۳۷ خلبان دوم می‌گوید: “لفت دان ویند و لفت بیس—باید بریم اورهد.

کاپیتان در جواب می‌گوید: “الان که نمی‌تونیم بریم. پشت این ابرهاست.

ساعت ۰۹:۲۸:۴۰ کنترلر، آخرین فشار فرودگاه را QNH ۱۰۲۱Hpa اعلام نموده و خلبان آن را بازخوانی کرده و تنظیم می‌کند.

این آخرین مکالمه خلبان‌های پرواز ۳۷۰۴ با کنترلر فرودگاه یاسوج است.

۰۹:۲۹:۴۴ خلبان سیستم ضد یخ را خاموش می‌کند و خلبان خودکار، زاویه دماغه را ۲+ می‌کند.


ساعت ۰۹:۲۹:۵۰ تراتل از ۴۱ درجه به ۵۹ افزایش داده می‌شود، اما سرعت هواپیما ناگهان رو به کاهش می‌گذارد و زاویه دماغه شروع به افزایش می‌کند تا جایی که در ۰۹:۳۰:۴۳ زاویه دماغه به ۱۵ درجه می‌رسد و اولین نشانه‌های خطر نمود پیدا می‌کند.

سرعت هواپیما به شدت از ۱۷۳ نات به ۱۳۰ نات کاهش میابد و در ۰۹:۳۰:۲۷ کاپیتان می‌گوید: “وای” (مشخص نیست که منظور why? بوده یا اینکه با گفتن “وای” افسوس و ترس را بیان کرده است”

ساعت ۰۹:۳۰:۳۲ کاپیتان می‌گوید: “اینا رو off کردی والا دنگ و دونگ میکرد! ”

ساعت ۰۹:۳۰:۳۴ کمک خلبان می‌گوید: “فلپ بگیریم کاپتان؟ descend کنیم؟ ”
 عکس پیامی که یکی از مسافران هواپیمای یاسوج، پیش از تیک آف هواپیما از این هواپیما ارسال کرد و زیرش نوشته بود: خدا آخر عاقبت ما را بخیر کنه.تراتل توسط خلبان به ۷۳ درجه افزایش میابد، اما همچنان سرعت هواپیما به طرز خطرناکی کاهش میابد و زاویه دماغه بین ۱۵ و ۱۲ درجه رو به بالا قرار دارد.

ساعت ۰۹:۳۰:۴۳ کاپیتان: “ببندش رو ۱۴ تا” (۱۴۰۰۰ پا) و خلبان دوم ارتفاع را روی ۱۴۰۰۰ می‌بندد.

ساعت ۰۹:۳۰:۵۹ صدای هشدار ارتفاع (Altitude Alert Warning)

کاهش سرعت از ۱۲۹ به ۱۱۹ نات باعث می‌شود که در ۰۹:۳۱:۰۵ خلبان تراتل را روی حداکثر قرار می‌دهد.

ساعت ۰۹:۳۱:۱۳ سرعت هواپیما به کمترین میزان رسیده و زاویه حمله به مقدار ۲/۱۷ مورد افزایش قرار گرفته است.

ساعت ۰۹:۳۱:۱۵ صدای هشدار واماندگی به صدا در می‌آید و یوک (فرمان) شروع به لرزیدن می‌کند. (stick shaker)

خلبان خودکار در این لحظه غیر فعال می‌شود و خلبان دوم دوباره می‌پرسد که فلپ بگیرم؟

در این لحظه خلبان‌ها متوجه شرایط خطرناک پرواز می‌گردند و با پایین انداختن دماغه هواپیما، سعی در افزایش سرعت دارند و برای این منظور، زاویه دماغه را به ۶- درجه کاهش می‌دهند.

ساعت ۰۹:۳۱:۲۱ کاپیتان: “اتوپایلوت را فعال کن”

“اتوپایلوت بده”
دوباره خلبان خودکار فعال می‌شود، اما سرعت عمودی هواپیما به طرز وحشتناکی به ۳۰۰۰- افزایش یافته و حتی به ۳۲۰۰- نیز می‌رسد و هواپیما به شدت ارتفاع از دست می‌دهد و سرعت هواپیما به ۱۳۹ نات افزایش میابد.

ست کردن خلبان خودکار و تنظیم مجدد ارتفاع بر روی ۱۵۰۰۰ پایی در شرایط استال، هواپیما را وارد بنک ۲۰- به سمت چپ می‌کند و در حالی که دماغه هواپیما ۸- به سمت پایین است.

ساعت ۰۹:۳۱:۲۵ هشدار EGPWS به صدا در میاید و صدای Terrain ahead به گوش می‌رسد.

“هشدار برخورد”
ساعت ۰۹:۳۱:۳۲ همچنان سرعت عمودی هواپیما ۳۷۵۰- بوده و سرعت هوایی به ۱۶۷ نات افزایش یافته است. ارتفاع هواپیما به ۱۳۴۷۱ پایی رسیده است و به سرعت به کوه‌های دنا نزدیک می‌شود.

زاویه دماغه ۵- و زاویه حمله عدد ۱۱+ را نشان می‌دهد.

یک ثانیه بعد مجدداً خلبان خودکار توسط خلبان غیر فعال می‌شود

چندین بار صدای Terrain ahead، استرس را در کابین خلبان حکم فرما می‌کند و سپس صدای آزاردهنده Pull up که چندین و چندین بار به گوش می‌رسد، سکوت مرگباری را در کابین حکم فرما میکند.

خلبان در ثانیه‌های آخر با اختیار خود، هواپیما را به سمت چپ هدایت کرده و ناگهان وارد بنک ۸۶- درجه می‌شود و دماغه آن بیش از ۷ درجه به سمت بالا قرار می‌گیرد.

ساعت ۰۹:۳۱:۴۲ صدای جعبه سیاه قطع می‌شود.

از ساعت ۰۹:۳۴ کنترلر به دفعات پرواز ۳۷۰۴ را صدا می‌زند، اما پاسخی دریافت نمی‌کند.

پرواز ۳۷۰۴ به تماس‌های برج مراقبت جواب نمی‌دهد و ترس و دلهره، فرودگاه یاسوج و پس از آن مرکز کنترل فضای کشور را دربرمی گیرد.

پرواز ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان به کوه‌های دنا برخورد کرده اس

عفو‌ بین‌الملل: وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت رو به وخامت گذاشته است

عفو‌ بین‌الملل: وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت رو به وخامت گذاشته است

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، سال ۲۰۱۸ را سالی توصیف کرده است که وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت رو به وخامت گذاشته است.
«محبت نیوز»- این سازمان در گزارش خود نوشته است: «مقامات ایران حق افراد برای برخورداری از آزادی بیان، تشکل و تجمعات مسالمت آمیز و نیز آزادی مذهب و عقیده را زیر پا گذاشتند و تعداد کثیری از منتقدان و دگراندیشان را به زندان انداختند. محاکمات به صورت نظام یافته غیرمنصفانه بودند. شکنجه و سایر رفتارهای بیرحمانه به طور گسترده اعمال شد و عاملان و آمران از مجازات مصون ماندند. شلاق، قطع عضو و سایر مجازاتهای بیرحمانه، غیرانسانی به اجرا گذاشته شد. مقامات مرتکب تبعیض و خشونت گسترده بر پایه جنسیت، نظرات سیاسی، اعتقادات مذهبی، قومیت، گرایش جنسی، هویت جنسیتی و معلولیت شدند. تعداد بالایی اعدام شدند و هزاران تن در صف اعدام باقی ماندند. برخی از اعدامها در ملاء عام اجرا شد. در میان اعدام شدگان افرادی بودند که در زمان وقوع جرم، سن آنان کمتر از ۱۸ سال بوده است.»
این سازمان همچنین به تبعیض علیه زنان و دختران، تبعیض علیه اقلیت های قومی، اعتراضات کارگری، ناپدید شدگان قهری دهه شصت شمسی و مجازات اعدام توجه کرده و مواردی از نقض حقوق افرادی را که با این حوزه های اجتماعی در ارتباط بوده‌اند ذکر کرده است.
بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل افزایش فشار اقتصادی به دولت ایران و اعتراضات گروههای مختلف اجتماعی از جمله کارگران و معلمان در سال گذشته، حساسیت ویژه‌ای نزد دولتمردان ایران ایجاد نکرد آنچنانکه در یک سال گذشته ایران شاهد پخش اعترافات تلویزیونی فعالان کارگری از جمله اسماعیل بخشی از تلویزیون و عدم پیگیری موثر وضعیت آنان از سوی دولت بوده است.

بقایای جسد سرباز صلیبی در سرداب کلیسای دوبلین تخریب شد

بقایای جسد سرباز صلیبی در سرداب کلیسای دوبلین تخریب شد

بقایای هشتصد ساله جسد یک سرباز “جنگ‌های صلیبی” در سرداب کلیسای دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند، تخریب شده است.
«محبت نیوز»- دیوید پیرپوینت، اسقف اعظم کلیسای دوبلین، گفته است تخریب‌کنندگان جمجمه این اسکلت را از بدن جدا کرده و با خود برده‌اند.
به گزارش بی بی سی، مسئولان کلیسا دوشنبه (۲۵ فوریه/۶ اسفند) زمانی از این حادثه آگاه شدند که می‌خواستند کلیسا را برای گردشگران باز کنند.
بازدید گردشگران از این کلیسا تا اطلاع ثانوی لغو شده است. سال گذشته حدود ۲۷ هزار گردشگر از این کلیسا بازدید کرده بودند.
کلیسای ایرلند با انتشار بیانیه‌ای گفته است که سرداب این کلیسا به شدت آسیب دیده و به تعدادی از اجساد، از جمله بقایای ۴۰۰ ساله جسد یک راهبه بی‌احترامی شده است.
اسقف پیرپوینت از این که عده‌ای برای دومین بار به این کلیسا آسیب زده‌اند اظهار تاسف کرد.
پیشتر و در سال ۱۹۹۶ سردابه سن مایکن این کلیسا تخریب شده بود. آن زمان یک گروه نوجوانان با خشونت وارد کلیسا شدند و تعدادی از اجساد مومیایی را از تابوت‌ها بیرون انداختند. پس از این حادثه در سال ۱۹۹۶، قبرستان‌های کلیسا یک هفته به روی عموم بسته شد.
اسقف پیرپوینت به نشریه ایرلند تایمز گفته است: “آنها (مومیایی‌ها) را بر روی زمین کشیدند و به نظر می‌رسد با جمجمه آنها فوتبال بازی کرده‌اند.”
“خوشبختانه آن زمان نگهبانان این مکان کار خود را درست انجام دادند و عاملان را دستگیر کردند.”
جنگ‌های صلیبی” به رشته جنگ‌های مذهبی در قرون وسطی گفته می‌شود که به فراخوان و حمایت کلیسا در گرفت و سربازان این جنگ‌ها به نام “سربازان صلیبی” شناخته می‌شوند. معروف‌ترین جنگ‌ صلیبی در شرق مدیترانه برای بازپس‌گیری “سرزمین مقدس” از مسلمانان بود.
هفت جنگ اساسی صلیبی در تاریخ رخ داده هرچند جنگ‌های کم‌اهمیت‌تری هم در گرفته است.

تخریب گسترده قبرستان مسیحیان در کرمان

تخریب گسترده قبرستان مسیحیان در کرمان

تخریب بناها و قبرستانهای متعلق به مسیحیان با انگیزه‎های مختلف صورت می‎گیرد، گاهی سودجویی‎های شخصی، گاهی تحریم‎های دینی و اعتقادی و گاهی هم با انگیزه‌ کسب سودهای میلیاردی از زمین‎هایی که این آثار تاریخی در آن قرار دارند.
«محبت نیوز»- کرمان یکی از استان‎هایی است که دستکم براساس سوابق و پیشینه خبرها، آسیب و تخریب بناهای متعلق به مسیحیان در آن آمار بالایی دارد و همواره پشت این تخریب‎ها علاوه بر انگیزه‎های شخصی نظیر سودجویی و گنج‎یابی مسائل دیگری به مانند عقیدتی و سیاسی که پشت آن سازمان‎ها و نهادهای دینی و امنیتی قرار دارند نیز دیده می‎شود.
در ماه‎های اخیر شایعاتی در مورد تخریب قبرستان مسیحیان کرمان پخش شده بود اما تصویر یا گزارش مستندی از آن در دست نبود اما به تازگی بخش گزارشگران شبکه «من و تو» ویدئویی کوتاه در باره تخریب این قبرستان منتشر کرده که متاسفانه مؤید خبرهای گذشته بود.
به طور مشخص بعضی قبرها به طور کامل حفر شده است و مشخص نیست چه بر سر اجساد و تابوت‎هایی که در آن دفن شده‌ آمده است. حتی مشخص نیست عامل یا عوامل آن چه کسانی هستند و با چه انگیزه‎ای دست به این تخریب زدند.
قبرستان مسیحیان در محدوده‌ی تندرستان کرمان بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و افراد و مفاخر سرشناس در آن دفن شدند. این بار اول نیست که این قبرستان تخریب می‎شود. بسیاری از افراد سودجو با انگیزه پیدا کردن گنج و عتیقه تاریخ را شخم می‎زنند و هیچ سازمانی مسئولیت این آسیب‌ها را به عهده نمی‎گیرد.
دکتر «دادسن» پزشکی انگلیسی که در کرمان افراد بیمار و نیازمند را مداوا می‌کرد از مشاهیر کرمان است که در این قبرستان دفن شده است و مشخص نیست آیا مزار او هم آسیب دیده یا نه!
عدم نظارت و سوء مدیریت از یک سو و دلایل فرهنگی و مذهبی از سوی دیگر سبب شده در چهل سال گذشته دامنه تخریب بناها و سازه‌های تاریخی متعلق به مسیحیان در ایران بسیار گسترده باشد.
۲۶ مرداد ۱۳۹۰ کلیسای تاریخی کرمان که در لیست آثار ملی ایران نیز ثبت شده بود در کرمان به وسیله لودرها کاملن تخریب و به تلی از خاک تبدیل شد. خرداد سال ۱۳۹۶ گزارش‎هایی به محبت نیوز رسید که نشان می‎داد گورستان تاریخی مسیحیان کرمانشاه نیز تخریب شده و به محلی برای دپوی زباله تبدیل شده است.
ویرانی‎ها به همین‎ها محدود نیست و تخریب گورستان‎های تاریخی و کلیساها سابقه زیادی در ایران دارد. تعرض شهرداری به گورستان مسیحیان اهواز و تخریب و سرقت صلیب‌های قبرستان ارامنه و لهستانی‌های این شهر در سال‌های اخیر نمونه‎ای از این رخدادهاست. حتی بخشی از گورستان ارامنه تهران در منطقه دولت که زیر نظر شورای خلیفه‎گری قرار دارد آسیب جدی دیده است.
«قبرستان انگلیسی‎ها» یا قبرستان مسیحیان بوشهر که به عنوان یکی از محل‌های تدفین ارمنیان بوشهر نیز استفاده می‌شد نیز از تخریب‎ها در امان نماند و زمین‎های آن فروخته شد و ساخت و ساز در آن صورت گرفت.
اغلب تخریب‎ها با چراغ سبز مسئولان شهری صورت گرفته است. در برخی موارد تخریب مسئله فراتر از سود شخصی و انگیزه‎های دینی و اعتقادی است و بحث میلیاردها تومان سود زمین‎هاست که پشت آن مافیای قدرتمند که در لایه‌های بالایی حکومت فعال‌اند دخالت دارند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

جمعی از مستندسازان ایرانی به «بی‌گناهی» فعالان محیط زیست بازداشت‌شده شهادت دادند

onsdag 27 februari 2019

خانم قاری قرآن با ظاهری کاملا متفاوت

خانم قاری قرآن با ظاهری کاملا متفاوت

+28
رأی دهید
-111
 

تصاویر دادگاه حسین هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و پاسدار سابق: او ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج کرده

تصاویر دادگاه حسین هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و پاسدار سابق: او ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج کرده

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق سپاه پاسداران و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، نماینده دادستان گفت: «هدایتی با تبانی با مدیران بانک ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج نموده است.» به‌گفته او حسین هدایتی در پوشش ۸ فقره شرکت‌های صوری به نام طراحی پویان پاسارگاد، سروش تجارت سیمرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا و چند شرکت دیگر اقدامات مجرمانه انجام داده است. همچنین تبانی هدایتی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و مدیران ارشد بانک جهت اخذ اعتبارات غیرقانونی از بانک محرز است. هدایتی حامی مالی تیم فوتبال پرسپولیس، مؤسس باشگاه فوتبال استیل آذین و مالک چندین کارخانه و نهاد صنعتی و تجاری خردادماه گذشته به علت بدهی‌های کلان به بانک سرمایه بازداشت شد. او سال گذشته نیز پس از چند ماه بازداشت با وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. هدایتی پیش از ورود به عرصه اقتصاد یکی از اعضای سپاه پاسداران بود.
+21
رأی دهید
-6
 

وزیر خارجه آمریکا: حسن روحانی و جواد ظریف ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند

وزیر خارجه آمریکا: حسن روحانی و جواد ظریف ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند

در پی اعلام استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به استعفای محمدجواد ظریف واکنش نشان داده و گفته “او و حسن روحانی ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند”.
«محبت نیوز»- پمپئو در همین خصوص تاکید کرده است که ایالات متحده می داند “همه تصمیمات نهایی را آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گیرد”.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در توییتی به این استعفا واکنش نشان داد. او در توییتر فارسی خود نوشت: “ظریف رفت. از دستش راحت شدیم. مادامی که من اینجا هستم، رژیم ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید.”
پیشتر الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس،”ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست‌ خارجی و دخالت نهادهای مختلف در این حوزه” را علت اقدام آقای ظریف خوانده است.
حضرتی از حسن روحانی خواست با استعفای محمدجواد ظریف مخالفت کند.
الیاس حضرتی به ایرنا گفت: “من حدس می‌زنم آقای ظریف چون در جریان سفر بشار اسد به تهران نبود استعفا دادند. البته ایشان تاکنون چند بار به دلیل ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست خارجی استعفا داده بود اما این بار استعفای خود را رسمی اعلام کرده‌اند.”
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران همچنین تصویب نشدن لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دلیل دیگر استعفای محمدجواد ظریف خوانده است.

ممانعت از انتقال آتنا دائمی به بیمارستان برای انجام ام آر ای و مراقبت‌های پزشکی

سازمان حقوق بشر ایران: در سال ۲۰۱۸ دست کم ۲۷۳ نفر در ایران اعدام شدند

یکی از مسئولین کلیسای ایران: فشار بر نوکیشان مسیحی در دوران روحانی افزایش یافته است

عفو بین‌الملل گسترش بی‌رحمی در خاورمیانه را محکوم کرد