torsdag 14 februari 2019

مشکلات جدی روحی و روانی پناهجویان غیر قانونی در سوئد

مشکلات جدی روحی و روانی پناهجویان غیر قانونی در سوئد

یک تحقیق جدید در مورد وضعیت روانی پناهجویان غیر قانونی که بدون مدرک و به صورت پنهانی در سوئد زندگی می کنند منتشر شده است. این پژوهش از سوی دانشگاه یوتبوری انجام یافته که مشکلات جدی سلامت روانی را میان این گروه نشان می‌دهد.
«محبت نیوز»- در نتیجه بررسی ها مشخص شده است که شمار زیادی از این افراد عمدتن در حال جابجایی از یک نقطه به نقطه دیگر هستند و درگیر گرسنگی و نداشتن غذای کافی می‌باشند. گفته شده است که بسیاری از این افراد با غذای که از سوی خیریه ها کمک می شود خود را سیر می‌کنند.
به گزارش رادیو سوئد، لینا اندرشون پژوهشگر انستیتوی امور اجتماعی است. او می‌گوید نخستین موردی که حالت روانی این افراد را دچار مشکل می‌سازد، ترس از پیدا شدن و اخراج است.
در این پژوهش با ١۰۴ پناهجوی بدون مدرک مصاحبه شده است. حدود۷١ درصد این افراد دچار افسردگی شدید و یا متوسط هستند.
ثمین فریحه پناهجوی افغان است که سال ۲۰۱۵ به سوئد آمد. او که ۶۴ سال سن دارد پس از دریافت پاسخ رد به زندگی پنهانی رو آورد تا به گفته خودش مانع اخراج به افغانستان شود. ثمین در گفتگو با بخش فارسی|دری رادیوی سوئد گفته است که دچار مشکلات جسمی، دلهره و کم‌خوابی است. او می‌گوید برای دریافت غذا و جای برای خوابیدن مجبور است در خانه‌های مختلف زندگی کند.
محرم نعمت پناهجوی افغان دیگری است که به گفته دخترش دچار سکته مغزی است و بدون مدرک با دشواری‌های جسمی زندگی می‌کند. لیلما دختر این پناهجوی ۷۵ ساله در گفتگو با رادیوی سوئد می‌گوید برای خرید دارو و مراجعه به داکتر هزینه‌های زیاد پرداخت می‌کند اما به دلیل اینکه مادرش بدون مدرک است کمک لازم بهداشتی دریافت نمی‌کند.
محرم پس از آن که درخواست پناهجویی اش از سوی اداره مهاجرت سوئد پاسخ رد گرفته است فاقد هرگونه مدرک شناسایی می باشد که معمولن پناهجویان دیگر در اختیار دارند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar