onsdag 27 februari 2019

وزیر خارجه آمریکا: حسن روحانی و جواد ظریف ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند

وزیر خارجه آمریکا: حسن روحانی و جواد ظریف ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند

در پی اعلام استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به استعفای محمدجواد ظریف واکنش نشان داده و گفته “او و حسن روحانی ویترین مافیای فساد مذهبی‌اند”.
«محبت نیوز»- پمپئو در همین خصوص تاکید کرده است که ایالات متحده می داند “همه تصمیمات نهایی را آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گیرد”.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در توییتی به این استعفا واکنش نشان داد. او در توییتر فارسی خود نوشت: “ظریف رفت. از دستش راحت شدیم. مادامی که من اینجا هستم، رژیم ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید.”
پیشتر الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس،”ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست‌ خارجی و دخالت نهادهای مختلف در این حوزه” را علت اقدام آقای ظریف خوانده است.
حضرتی از حسن روحانی خواست با استعفای محمدجواد ظریف مخالفت کند.
الیاس حضرتی به ایرنا گفت: “من حدس می‌زنم آقای ظریف چون در جریان سفر بشار اسد به تهران نبود استعفا دادند. البته ایشان تاکنون چند بار به دلیل ناهماهنگی‌ها در حوزه سیاست خارجی استعفا داده بود اما این بار استعفای خود را رسمی اعلام کرده‌اند.”
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ایران همچنین تصویب نشدن لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را دلیل دیگر استعفای محمدجواد ظریف خوانده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar