söndag 14 januari 2018

آلمان در آینده هر سال تنها ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار پناهجو خواهد پذیرفت

آلمان در آینده هر سال تنها ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار پناهجو خواهد پذیرفت

احزاب اصلی آلمان یک سند ۲۸ صفحه ای را به عنوان برنامه کار دولت ائتلافی خود در چهار سال آینده منتشر کردند. بر پایه این سند، آلمان در آینده هر سال تنها ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار پناهجو خواهد پذیرفت.
به گزارش «محبت نیوز» دولت آلمان نگران آن است که در صورت تغییر قرارداد دوبلین از طرف پارلمان اروپا شمار بسیاری از مهاجران به این کشور روی آورند و خواستار زندگی در این کشور در کنار اعضای خانواده خود شوند.
براساس قرارداد کنونی دوبلین، آن کشوری مسئول رسیدگی به درخواست پناهجو می‌باشد که پناهجو برای اولین بار در اتحادیه اروپا، پا به خاک آن کشور گذاشته و در آنجا ثبت نام شده است. در صورتی که یک پناهجو در یک کشور اتحادیه اروپا برای اولین بار انگشت‌نگاری شده و به کشور دیگری برود، کشور دوم می‌تواند براساس قرارداد دوبلین، وی را به همان کشور اولی بازگرداند.
احزاب ائتلافی، برای الحاق خانواده های پناهندگان به آنان نیز محدودیت های تازه ای در نظر گرفته و اعلام کرده اند که در آینده هر ماه حداکثر هزار نفر از اعضای خانواده های پناهندگان می توانند در آلمان به آن ها ملحق شوند.
علاوه بر این، تصویب شده است که درخواست پناهندگی پناهجویان تا پذیرش یا استرداد آن ها در کمپ های اولیه مورد رسیدگی قرار گیرد. این بدان معنا است که پناهجویان تا تعیین تکلیف نهائی خود باید در کمپ های بزرگ بمانند.
گفتنی است نمایندگان اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و همچنین نمایندگان حزب سوسیال دمکرات آلمان در پارلمان اروپا به تغییر قرارداد دوبلین رای مثبت داده‌اند.
یک نظر سنجی پس از انتشار “توافقنامه ائتلاف بزرگ” نشان می دهد که نیمی از مردم آلمان با آن مخالف اند و نیمی دیگر از آن پشتیبانی می کنند.
مخالفت ها به ویژه در میان اعضا و هواداران حزب سوسیال دموکرات بالا است زیرا آن ها معتقدند این حزب برخی از خواسته های خود را زیر پا نهاده است. موافقت با عدم افزایش مالیات بر درآمدهای بالا از جمله این عقب نشینی ها ارزیابی شده است.
آلمان اکنون امیدوار است که شورای اتحادیه اروپا با این طرح پارلمان اتحادیه اروپا مخالفت کند. تاریخ بررسی این طرح در هنوز تعیین نشده، زیرا کشورهای اتحادیه اروپا به هر حال نظری مشترک نسبت به تقسیم عادلانه پناهجویان در کشور های اتحادیه ندارند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar