tisdag 23 januari 2018

پناهندگان بیشتری در سوئد جواب “رد” خواهند گرفت

پناهندگان بیشتری در سوئد جواب “رد” خواهند گرفت

بسیاری از پناهجویانی که ازاین پس از عراق به سوئد می‌آیند ممکن است با پاسخ منفی اداره مهاجرت روبرو شوند.
به گزارش «محبت نیوز» اداره کل امورمهاجرت اعلام کرده است با بررسی وضعیت امروز عراق به این نتیجه رسیده مناطقی در این کشور که پیش از این در کنترل گروه داعش بود، اینک از امنیت بیشتری برخوردارند.
به گفته رادیو سوئد، فردریک بِی‌یر، رئیس دایره‌ی حقوقی اداره مهاجرت می‌گوید بزرگ‌ترین تغییر قابل مشاهده، نبودن مناطقی در عراق است که بتوان برای کسانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، خطرناک نامید.
او می‌گوید پیش از این شرایط دیگری وجود داشت و این مناطق زیر کنترل گروه اسلامی داعش بود، اما اینک به نظر نمی‌رسد این گروه ازچنان نفوذی برخوردار باشد.
با این حال اداره مهاجرت در گزارشی که منتشر کرده، بسیاری از مناطق در عراق را خطرناک تشخیص داده است، اما گفته می‌شود چنین نظری بیشتر برای هدایت کارکنان این اداره در بررسی تقاضای پناهندگی عراقی‌هاست.
برپایه‌ی این گزارش، در شش منطقه ازجمله بغداد و کرکوک، درگیری‌های مسلحانه جریان دارد و در بسیاری از مناطق نیز وضعیت ناآرام است. تنها سه منطقه در کردستان عراق، دُهوک، اربیل و سلیمانیه از شرایط نسبتن بهتری برخوردارند، گرچه وضعیت آنها نیز حساس معرفی شده است.
اداره مهاجرت تا پاییز سال ۲۰۱۶ مناطقی مانند نینوا و در مراحل بعد، کرکوک و انبار را پرخطر و پناهندگان این مناطق را واجد شرایط محافظت می‌شناخت.
شمار پناهجویان عراقی در سال ۲۰۱۵ به یک اوج تازه رسید و بیش از بیست هزار نفر از سوئد درخواست پناهندگی کردند، اما در سال گذشته، شمار آنها به دو هزار نفر رسید.
با توجه به گزارش و ارزیابی جدید اداره مهاجرت، مشخص نیست پناهجویان عراقی که پیش از این درخواست پناهندگی کرده‌اند چه سرنوشتی خواهندداشت. فردریک بِی‌یر، رئیس دایره‌ی حقوقی این اداره نیز می‌گوید فکر نمی‌کند شمار زیادی از آنها اجازه اقامت دریافت کنند و درمجموع خطر زندگی در عراق کاهش یافته و دیگر کافی نیست پناهنده‌ای از عراق آمده باشد تا به او اجازه اقامت داده شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar