måndag 15 januari 2018

وزیر راه: ایران در حال تبدیل شدن به “بهشت مفسدان اقتصادی” است

وزیر راه: ایران در حال تبدیل شدن به “بهشت مفسدان اقتصادی” است

عباس آخوندی می‌گوید پرداخت خسارت سپرده‌گذاران توسط بانک مرکزی “رویکردی فسادآلود” است و به پرورش فساد می‌انجامد.
به گزارش«محبت نیوز» عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در یادداشت مفصلی که روز شنبه، ۲۳ دی ماه با تیتر “مرگ بر گرانی یا درود بر فساد” منتشر شد به انتقاد از موضع‌گیری برخی مقامات حکومتی درباره این اعتراض‌ها، به خصوص سخنان احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته پیش پرداخت.
امام جمعه موقت تهران گفته بود شعار مرگ بر گرانی و تظاهرات به خاطر مشکلات معیشتی “برحق” اما صدایی که “به نیابت” از نخست‌وزیر اسرائیل شعار “نه غزه نه لبان” سر می‌دهد باید خفه شود.
وزیر راه می‌گوید امام جمعه موقت تهران ۱۵ دی ماه درباره تظاهرات مشهد “سخن غریبی گفت” که او دست‌کم تا کنون از هیچ حقوقدان و فقیهی نشنیده است.
به گزارش ایسنا، احمد خاتمی گفته بود: «اعتراضات مردم به‌حق بود. مال‌باخته‌هایی بودند که می‌گفتند اگر موسسات مالی مجوز داشتند که باید پول‌هایمان را بدهید.»
عباس آخوندی این کار را “جایزه دادن” به متخلفان موسسه‌های ورشکسته خوانده و می‌گوید: «شگفت‌تر آنکه موسسان و مدیران آنها آزادانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و طلبکار ملت و دولت نیز هستند و حتما در ناآرامی‌های اخیر نیز هیچ مداخله‌ای نداشته‌اند.»
او معتقد است از منظر حقوقی، این سخن که بانک مرکزی “چون ناظر است ضامن است” سخنی کاملن بی‌مبنا است و حتی در صورت اثبات تعلل یا بی‌دقتی ناظران نیز انتقال مسئولیت جبران تخلف‌ها به خزانه عمومی توجیه‌پذیر نیست.
آخوندی می‌افزاید توصیه احمد خاتمی که در حال حاضر به اجرا هم گذاشته شده، مدیران و مسئولان موسسات مالی و اعتباری را تشویق به فساد می‌کنند زیرا در آخر جبران خسارت اقدام‌های آنها به خزانه عمومی و کل شهروندان محول می‌شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar