fredag 1 mars 2019

کشته شدن زن نوکیش مسیحی اُزبک توسط همسرش

کشته شدن زن نوکیش مسیحی اُزبک توسط همسرش

نهم فوریه سال جاری یک زن ازبکستانی به دلیل ایمان مسیحی اش توسط همسرش به قتل رسید. این حمله در فرودگاه تاشکند به دلیل جلوگیری از فرار وی از این کشور صورت گرفت.
«محبت نیوز»- اومیدا یک بانوی نوکیش مسیحی ازبکستانی بود که در پی یافتن مکانی امن به سمت استانبول در حرکت بود که در فرودگاه تاشکند توسط همسر مسلمانش به قتل رسید.
جفاها برای “اومیدا” هنگامی شروع شد که همسرش کشف کرد که وی از یک دوست کتاب مقدس خواسته است.
این مادر ازبک پیش از این نیز به خاطر اعتقادش به مسیح در خانه زندانی بوده و اجازه نداشته فرزند دوساله اش را ببیند. والدین اومیدا از دخترش نگهداری می کردند و او از این فرصت استفاده می کرد تا به کلیسا برود، اما همواره به دلیل ایمانش مورد جفا و آزار همسرش قرار می‌گرفت و بارها مورد ضرب و شتم همسرش قرار گرفته بود.
این زن نوکیش مسیحی به دلیل جفاهای بیشمار در نهایت تصمیم به ترک کشور گرفت. در حالی که در فرودگاه بود، شوهرش که در تعقیب وی بود بی رحمانه گلویش را لگد زد که موجب شد این زن نوکیش مسیحی جانش را از دست بدهد.
دولت ازبکستان یک دولت سکولار است اما ۹۰ درصد مردم این کشور مسلمان می باشند . هرچند کلیساها با مجوز از مراجع قانونی فعالیت میکنند اما مسیحیان ازبک که از اسلام به مسیحیت گرویده اند با سختی و شکنجه و آزار بسیار از سوی اسلامگرایان تندرو در این کشور روبرو هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar