söndag 3 mars 2019

خلبان تقلبی بعد از ۲۰ سال پرواز لو رفت

خلبان تقلبی بعد از ۲۰ سال پرواز لو رفت

العربیه : مردی که با مدارک جعلی به عنوان خلبان استخدام شده و 20 سال در سمت کمک خلبان مشغول به فعالیت بود، پس از آنکه در آسمان سوئیس اقدام به یک «حرکت غیرمعمول» کرد، لو رفت.

ویلیام چاندلر در دو دهه گذشته در شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی به عنوان کمک‌خلبان مشغول به کار بود ولی با لو رفتن مدارک جعلی‌اش از کار بیکار شد.

روزنامه بریتانیایی میرور گزارش کرد که تحقیقات شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی درباره یک «حرکت غیرمعمول» این خلبان تقلبی سبب شد حقیقت ماجرا برملا شود.

جزئیاتی درباره این «حرکت غیرمعمول» که منجر به شناسایی و اخراج خلبان تقلبی شد، منتشر نشده ولی گفته شده که این اقدام حین پرواز از فرودگاه اولیور رینالد تامبو در جنوب آفریقا به فرانکفورت آلمان و در آسمان سوئیس رخ داد.

در این پرواز ویلیام چاندلر وظیفه کمک خلبان را بر عهده داشت و مسئولیت کنترل ابزارهای ناوبری بر عهده او بود، اما او اقدام به انجام حرکات غیرمعمولی کرد که کادر پرواز دلیل انجام آنها را نفهمید.

پس از آنکه هواپیما در فرانکفورت به زمین نشست حرکت ماجراجویانه‌ای که این خلبان تقلبی انجام داده بود، در دفتر ایمنی هواپیما ثبت شد تا درباره دلایل آن تحقیق شود.

چاندلر در طول دوران کاری خود، پیشنهاد ارتقاء به درجه خلبان را رد کرد، زیرا که این امر نیازمند ارائه مدارک علمی و بررسی این مدارک از سوی یک کارگروه ویژه است. او از سال 1994 به این شرکت هواپیمایی پیوست و همه همکاران او در سال 2005 به درجه خلبانی ارتقاء پیدا کردند.

ویلیام چاندلر پس از مشخص شدن حقیقت مدارک دروغین، از سمت خود استعفا کرد، با این حال شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی گفته از او به دلیل تقلب و کسب مال نامشروع شکایت خواهد کرد.

علاوه بر چاندلر، خلبان پرواز مذکور و دیگر اعضای کادر پروازی تا پایان تحقیقات از پرواز منع شدند

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar