måndag 28 maj 2018

انتقاد سازمانهای مدافع حقوق پناهجویان از طرح اسکان پناهجویان در آلمان

انتقاد سازمانهای مدافع حقوق پناهجویان از طرح اسکان پناهجویان در آلمان

روز شنبه (۲۶ مه / ۵ اردیبهشت) ۲۴ سازمان مدافع حقوق کودکان و پناهجویان با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی مشترکی به طرح هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان برای اسکان پناهجویان انتقاد کردند.
به گزارش «محبت نیوز» چند سازمان مدافع حقوق کودکان و پناهجویان در نامه‌‌ی سرگشاده‌ای به طرح وزارت کشور آلمان برای اسکان پناهجویان در اقامتگاه‌های بزرگ انتقاد کردند. آنها معتقدند که این طرح مغایر حقوق کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست.
روز شنبه (۲۶ مه / ۵ اردیبهشت) ۲۴ سازمان مدافع حقوق کودکان و پناهجویان با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی مشترکی به طرح هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان برای اسکان پناهجویان انتقاد کردند. امضاکنندگان بر این نظرند که طرح موسوم به “مراکز آنکر” Anker) که مخفف سه واژه‌ی ورود، تصمیم‌گیری و بازگرداندن است) حقوق کودکان و نوجوانان را به احتمال زیاد تضمین نمی‌کند.
مایکه ریبائو، سخنگوی سازمان حفاظت از کودکان آلمان که یکی از امضاکنندگان نامه‌ی سرگشاده است می‌گوید، برای کودکان در آغاز زندگی جدیدشان در آلمان مهم است که در مکانی امن و سالم اسکان داده شوند و به مهد کودک و دبستان دسترسی داشته باشند.
به اعتقاد ریبائو، طرح ایجاد “مراکز آنکر” نه تنها به این اقدامات و حقوق کودکان اهمیت نمی‌دهد، بلکه آشکارا با آنها مغایرت دارد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar