måndag 14 maj 2018

سرپرست حوزه علمیه: باید مسیحیان را وادار کنیم نظرات علمی اسلام را بشنوند!

سرپرست حوزه علمیه: باید مسیحیان را وادار کنیم نظرات علمی اسلام را بشنوند!

شیخ خلیق در صحبت‎های خود این را هم اعتراف کرده «ما [مسلمانان] در دنیا با مشکلاتی ازجمله تروریسم و نسبت آن به مسلمانان مواجه هستیم.
شیخ اسماعیل خلیق
به گزارش «محبت نیوز» تمامیت‎خواهی و توهمات روحانیون و مدیران دستگاه‎های دینی وابسته به جمهوری اسلامی تمامی ندارد، وابستگان آن‎ها خارج از ایران هم گرفتار آن شده‎اند.
«شیخ اسماعیل خلیق» سرپرست حوزه علمیه پاریس طی سخنانی در اختتامیه کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با تأکید براثر مدارا و دید گشاده در تعاملات گفته «ما باید حوزه‌ای داشته باشیم که بتواند به مراکز علمی مانند دانشگاه سوربن راه پیداکرده و مسیحیان و دیگر ادیان را به شنیدن نظرات علمی ما وادار کند»!
او نگفته چرا از یک سو روی مدارا و روشن بینی تاکید دارد و از یک سو می‎خواهد مسیحیان را در سرزمین آبا و اجدادی‏شان وادار به شنیدن نظرات علمی اسلام کند!
او در بخشی از سخنان خود تاکید کرده «علما و دانشمندان مسلمان هنگام حضور در جهان غرب درصدد برداشت و کسب علوم و تجربیات غربی‌ها بوده و هیچ‌گاه به ارائه دستاوردهای خود به غربی‌ها اهتمام نداشته‌اند.»
شیخ خلیق در صحبت‎های خود این را هم اعتراف کرده «ما [مسلمانان] در دنیا با مشکلاتی ازجمله تروریسم و نسبت آن به مسلمانان مواجه هستیم و نباید با ایجاد تفرقه بین خود بر این مشکلات دامن زده و می‌توانیم با پذیرش فرق مختلف مانند صوفیان و اباذری هم به وحدت بزرگی دست پیدا کنیم.»
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar