دوشنبه ۰۷-۰۷-۱۳۹۹

وضعیت ابراهیم فیروزی در زندان‌های جمهوری اسلامی از موارد نادر و نمونه‌ای آشکار از نقض حقوق بشر است زیرا حتا یک روز مرخصی نداشت و اکنون در تبعید نیز احضار شده است.

«محبت نیوز»- گزارش‌ها از ایران حاکیست «ابراهیم فیروزی» نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان به دادسرای انقلاب این شهرستان احضار شده است.
به نقل از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احضاریه دادسرا شنبه ششم مهرماه به دست ابراهیم فیروزی رسید و از آن تاریخ ۵ روز مهلت دارد تا جهت دفاع از اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در دادسرای راسک حاضر شود.
این نوکیش مسیحی ۳۵ ساله از اسفند سال ۱۳۹۱ با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام از طریق برگزاری کلاس‌های مذهبی» و «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» درگیر زندان و دادگاه بود. وضعیت او در زندان از موارد نادر و نمونه‌ای آشکار از نقض حقوق بشر است چرا که در تمام سالهایی که زندان بود حتا مواقعی که نیاز به درمان داشت یک روز مرخصی به او داده نشد.
مسئولان زندان پس از فوت مادر ابراهیم در آذرماه سال ۹۷ نیز از اعزام وی به مرخصی سر باز زدند. او سرانجام در تاریخ ۴ آبان ۹۸، با پایان دوره محکومیت ۵ ساله خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد اما برای گذراندن دو سال تبعید به سیستان و بلوچستان رفت.
فیروزی با وجود شرایط بسیار سختی که در زندان داشت تلاش کرد صدای مردم باشد. به ویژه آنکه خودش کارگر است و از درد و رنج کارگران و زحمتکشان با خبر است. فیروزی سال ۱۳۹۷ از داخل زندان در نامه‌ای از اعتراضات و اعتصابات حمایت کرد و خواستار آزادی کامیوندارانی شد که پس از اعتصاب توسط حکومت بازداشت شدند.
این نوکیش مسیحی در بخشی از نامه خود نوشته بود «حاکمیت فعلی به جای حل مشکلات آنان که از بی‌تدبیری و ناتوانی در مدیریت کشور ناشی می‌شود بسیاری از رانندگان را بازداشت کرده و زندان افکنده و مانند همیشه سعی دارد ناتوانی خود را به گردن ناهنجاری کسان دیگری بیندازد.»

وضعیت ابراهیم فیروزی در دادگاه‌های جمهوری اسلامی موردی غیرقابل تصور است. او با سخترین مجازات ممکن روبرو شد و در طول زندان با انواع و اقسام شکنجه‌های روحی و روانی دست و پنجه نرم کرد. مادرش در بستر بیماری در حالیکه بینایی خود را از دست می‌داد آرزوی دیدار با فرزند قبل از مرگ را داشت اما ظالمانه با آن موافقت نشد.