lördag 19 maj 2018

تکلیف متقاضی پناهندگی در آلمان طی مدت سه ماه روشن می شود

تکلیف متقاضی پناهندگی در آلمان طی مدت سه ماه روشن می شود

سخنگوی اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان گفته است تکلیف متقاضی پناهندگی در مدت سه ماه روشن می شود.
به گزارش «محبت نیوز» مرکز ثبت نام پناهجویان تازه وارد در بوندس الی (Bundesallee) میزبان خبرنگاران بود تا روند ثبت نام تازه واردان را از نزدیک شاهد باشند. پناهجویان که تازه به برلین می آیند در نخست در میدان هوایی تمپلهوف جابجا می شوند وسپس برای تثبیت هویت و رسیدگی به پرونده های پناهجویی به مرکز ثبت نام پناهجویان در بوندس الی آورده می شوند.
به نقل از امل برلین، براساس معلومات اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (BAMF) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، ۱۲۹۰۷ پناهجو در آلمان تقاضای پناهندگی کرده بودند، اما این تعداد در ماه اپریل امسال به ۱۱۳۸۵ نفر کاهش یافته است.
برنهارد چیاری (Bernhard Chiari) از اداره مهاجرت و پناهندگی در کنفرانس خبری پنج شنبه ۱۷ می (May) گفت که:”در برلین مراکزی متعددی برای ارائه خدمات بهتر برای پناهجویان فراهم شده است. در مرکز ثبت نام بوندس الی سیستم های مدرن بایومتریک برای انگشت نگاری وتثبیت هویت وجود دارند. ما در باره هر فرد متقاضی پناهندگی به دقت تحقیق می کنیم و اگر فرد متقاضی اسناد معتبر برای تثبیت هویتش نداشته باشد از سیستم پیشرفته بایومتریک استفاده می کنیم. ما نمی خواهیم تا اشتباهات که در گذشته در تثبیت هویت در بعضی از مراکز وجود داشته، را تکرار نمائیم”.
تسریع روند رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی
او می افزاید که براساس روند تازه ای که روی دست گرفته شده است، تکلیف متقاضی پناهندگی در مدت سه ماه روشن می شود. به گفته او در صورت که پناهنده شانس اقامت در آلمان را داشته باشد، در مدت یاد شده روشن می شود. در همین حال ساشا لنگن‌باخ (Sascha Langenbach) از دفتر ایالتی برای امورات پناهندگی (LAF) می‌گوید: “ورود پناهندگان از کشورهای که توسط آلمان، کشورهای مبداء امن اعلام شده اند، کاهش یافته است. به خصوص از کشورهای حوزه بالکان شاهد کاهش قابل ملاحظه ای بوده ایم. اما پناهندگان از کشورهای سوریه واریتره اندکی افزایش داشته اند”.
او افزود که از ماه اول امسال تاکنون بیش از ۳ هزار پناهنده تنها در برلین تقاضای پناهندگی کرده اند. به گفته او این اداره به پناهندگان که بخواهند به گونه دواطلبانه به کشورهای شان برگردند، خدمات مشاوره در اختیار شان قرار می دهد و تا کنون به بیش از هزار پناهنده چنین مشوره های داده شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar