söndag 13 maj 2018

حملات انتحاری یک خانواده داعشی به ۳ کلیسا ۱۳ کشته برجای گذاشت

حملات انتحاری یک خانواده داعشی به ۳ کلیسا ۱۳ کشته برجای گذاشت

در حمله عاملان انتحاری داعش به سه کلیسا در اندونزی که امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) رخ داد، دست کم ۱۳ تن کشته و ۴۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش «محبت نیوز» در جریان حملاتی به سه کلیسا در سورابایا، دومین شهر بزرگ اندونزی، چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. رسانه‌های محلی می‌گویند حملات انجام شده انتحاری بوده‌است.
آخرین خبرها حاکی از آن است که یک خانواده شامل پدر و مادر و فرزندانشان، این حملات انتحاری را انجام داده‌اند.
براساس این گزارش یک مادر به همراه دو فرزند جوانش خود را در یک کلیسا منفجر کردند. پدر این خانواده به همراه سه پسر دیگر خود را در دو کلیسای دیگر منفجر کردند.
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.
این سه حمله به فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر اتفاق افتاده است.
حملات امروز از مرگبار ترین حملات در این کشور از سال ۲۰۰۵ گزارش شده است.
در سال ۲۰۰۵ سه بمبگذار انتحاری خود را در جزیره بالی منفجر کردند که در این حملات ۲۰ نفر کشته شدند.
به گفته تیتو کارناویان، فرمانده پلیس اندونزی، اعضای یک خانواده که از سویه بازگشته‌اند، این حملات انتحاری را انجام داده‌اند.
فرمانده پلیس اندونزی اعلام کرد پدر این خانواده با خودرو حمله انتحاری انجام داد، دو پسر ۱۸ و ۱۶ ساله، با سوار بریک موتور سیکلت خود را منفجر کردند و مادر خانواده نیز به همراه دو دختر ۱۲ و ۹ ساله دست به انتحار زد.
پلیس اندونزی می‌گوید تمامی حملات، به سه کلیسای «مریم مقدس»، «پنتاکوستال» و «دیپونگورو» در ساعت هفت بامداد روز یک‌شنبه، یعنی روزی که مسیحیان برای نماز و نیایش به کلیسا می‌روند، انجام شده‌است.
خبرگزاری رویترز می‌گوید مقام‌ها در حال تحقیق پیرامون گزارش‌های مربوط به حمله به کلیسای چهارمی نیز هستند.
تصاویری از کلیسای مریم مقدس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که شماری از زخمی‌ها را نشان می‌دهد و برخی در حال بیرون بردن کودکی آغشته به‌خون هستند. در یکی از فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آتشی در برابر یکی از کلیساها دیده می‌شود، در حالی که چندین موتور در حال سوختن هستند. به نطر می‌رسد انفجار در برابر ورودی کلیسا انجام شده، هرچند ممکن است آتش‌سوزی به بیرون نیز سرایت کرده باشد. کلیساهای اندونزی، تقریبن همیشه در جریان مراسم نیایش روزهای یک‌شنبه، توسط نیروهای پلیس حفاظت می‌شوند.
در حال حاضر نیروهای امدادی و پلیس کشته‌شدن دست‌کم ۱۳ نفر و زخمی شدن دست‌کم ۴۱ نفر دیگر را تایید کرده‌اند. به گفته شاهدان عینی یکی از انتحاری‌ها زنی به همراه چند بچه‌ بوده است.
اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین جهان است، اما شمار قابل‌توجهی از باورمندان مسیحی، هندو و بودایی نیز ساکن آن هستند. طی سال‌های گذشته افراطیون دست به حملاتی علیه مسیحیان و برخی دیگر اقلیت‌های مذهبی ساکن آن کشور زده‌اند.
کلیساهای اندونزی پیشتر نیز هدف حملات اینچنینی قرار گرفته بودند که از جمله آن می‌توان به حمله به چند کلیسا در ۲۰۰۰ اشاره کرد که در جریان آنها ۲۰ تن کشته شدند.
این حملات چند روز پس از درگیری نیروهای امنیتی اندونزی با زندانیان اسلامگرا در زندانی در این کشور صورت گرفته است. در آن درگیری ۵ عضو امنیتی اندونزی کشته شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar