tisdag 8 maj 2018

یهودی‌ستیزی مسلمانان در اروپا رو به افزایش است

یهودی‌ستیزی مسلمانان در اروپا رو به افزایش است

هفته‌نامه “لُبس” نیز در یکی از مطالب این شماره خود به “زینب رَزوئی” پرداخته وی روزنامه نگار و از فعالان “اعتراضات علیه یهودی‌ستیزی” است.
به گزارش «محبت نیوز» هفته‌نامه “لُبس” نیز در یکی از مطالب این شماره خود به “زینب رَزوئی” پرداخته، روزنامه‌نگاری که به “زینب” مشهور است و پیش از این از اعضای نشریه “َشارلی ابدو” بوده و اکنون از فعالان حقوق بشر و دین‌شناس است. اکنون نیز او از فعالان “اعتراضات علیه یهودی‌ستیزی” است.
به نقل از RFI، او به “لُبس” دراین باره می‌گوید: “نخستین بار که واژه جهود را شنیدم سی سال پیش در مراکش بود. به نظرم شبیه یک ناسزا آمد. در یک جمع خانوادگی بود. یکی از بزرگترها برای آرام‌کردن فرزندش چنین واژه‌ای را به کار برد. من این واژه را به عنوان ناسزا در کشوری شنیدم که در جهان عرب، کمترین میزان یهودی ستیزی را دارد.”
او ادامه می‌دهد: “مدتی بعد در مدرسه در حالی که زبان عربی و فرانسه را می‌آموختم و درس‌های دینی را می‌گذراندم، پچ‌پچ‌های شاگرد مدرسه‌ها را شنیدم که می‌گفتند صاحبان خانه بغلی یهودی هستند.”
لوپوئن نیز با اشاره به “راهپیمایی علیه یهودی‌ستیزی” نوشته که اکنون یهودی‌ستیزی مسلمانان افزایش یافته و به همین دلیل در نامه‌ای که از سوی سیصد شخصیت سیاسی و هنری و فرهنگی در نشریه “لوپاریزین” منتشر شد و زینب هم یکی از امضاء کنندگان آن بود، از این موضوع اظهار نگرانی شده است. آنان در نامه خود به “جهاد” اشاره کرده‌اند که بخشی از یهودی‌ستیزی جهادگرایان تندرو را می‌سازد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar