fredag 25 maj 2018

حداقل پنج میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی می کنند

حداقل پنج میلیون ایرانی در خارج کشور زندگی می کنند

معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که بین پنج تا شش میلیون نفر از شهروندان کشور در خارج زندگی می کنند.
به گزارش «محبت نیوز» عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی با اشاره به اینکه بین پنج تا شش میلیون ایرانی در خارج زندگی می کنند ادعا کرد که “بسیاری از این ایرانیان بدون مشکل به ایران رفت و آمد می‌ کنند و فقط تعداد بسیار اندکی‌ از آنها به خاطر جاسوسی دستگیر شده‌اند”.
به گزارش ایسنا، عراقچی افزود: “در واقع، ما تابعیت دوم آنها را نادیده می‌گیریم و هیچگاه از هیچ ایرانی نمی‌ پرسیم آیا گذرنامه دیگری دارد؟ ما می‌ خواهیم که آنها به خانه بازگردند و با خانواده های خود تماس و رابطه داشته باشند، آنها را یک ارزش برای خودمان قلمداد می‌ کنیم و تلاش در تسهیل آمدن و رفتن آنها داریم”.
گفتنی است که طی رزوهای گذشته جمعی از نمایندگان مجلس ایران که برخی از آنها از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها هستند، نامه‌ای خطاب به ایرانیان خارج از کشور نوشته اند. هدف از نگارش نامه نمایندگان مجلس این کشور که پس از تدوین گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه شده، اطمینان دادن به ایرانیان خارج از کشور برای تردد به کشورشان اعلام شده است.
در این نامه که قرار است روزهای آینده به امضای جمع بیشتری از نمایدگان مجلس ایران برسد خطاب به اتباع ایرانی خارج از کشور تأکید شده که صاحبان، علم، سرمایه و سایر اقشار مردم به راحتی می‌توانند به خارج از کشور سفر کرده و مجددا به کشورشان بازگردند و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.
در این نامه بر لزوم زندگی آزاد ایرانیان تأکید شده و هرگونه رصد و توجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به مسئله دوتابعیتی‌ها را متوجه مقامات کشور دانسته است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar