tisdag 1 maj 2018

تلگرام با دستور قضایی فیلتر می شود

تلگرام با دستور قضایی فیلتر می شود

دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد که دستور مسدود کردن کامل وب‌سایت و اپلیکیشن شبکه پیام‌رسان تلگرام را به شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌های تلفن و ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطات ثابت ابلاغ کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» به گفته قوه قضاییه ایران این شرکت‌ها مکلف هستند از امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت این حکم را اجرا کنند.
“شکایات متعدد علیه شبکه اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی وانقلاب تهران” از جمله دلایل صدور دستور فیلتر شدن تلگرام و “اخلال در وحدت ملی وایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه” از جمله جرایم این پیام‌رسان اعلام شده است.
بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دلایل زیر را برای مسدود کردن تلگرام اعلام کرده است:
تلگرام با سرمایه‌گذاری خارجی و بدون رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام به فعالیت غیرقانونی و بی‌ضابطه در فضای مجازی کشور نموده
تلگرام بستر امنی برای فعالیت “گروه‌های تروریستی بین‌المللی” ایجاد کرده (عملیات داعش در حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی)
ازطریق این پیام رسان اقدامات ضدامنیتی دیگر سازماندهی و هدایت شده است (ناآرامی‌های دی ماه ۱۳۹۶)
مدیران تلگرام برای جمع‌آوری و ارائه ادله جرم با مقامات قضایی و ضابطان دادگستری ایران همکاری نکرده‌اند
تلاش‌های وزارت ارتباطات برای جلب همکاری تلگرام به تبعیت از قوانین کشور نتیجه نداشته است
تلگرام برخلاف قوانین و مقررات پولی و بانکی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً در حوزه اقتصادی و پولی وارد شده و یک نوع پول رمز پایه بنام (گرام) را طراحی و عرضه کرده است.
بعد از اعتراض‌ها و ناآرامی‌های دی ماه گذشته در ایران، تلگرام و اینستاگرام مدت کوتاهی فیلتر شدند و از آن زمان بحث‌ها بر سر مسدود کردن کامل و دائمی تلگرام بالا گرفت.
در طی روزها و هفته‌های گذشته تعدادی از مقام‌های و نهادهای جمهوری اسلامی از جمله دفتر رهبر ایران و معاون رئیس جمهوری از تلگرام خارج شدند.
هم‌زمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره زمان فیلتر شدن تلگرم رسانه‌های حکومتی ایران تبلیغات گسترده‌ای را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به جای تلگرام آغاز کردند.
تلگرام محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در ایران است و گفته‌ می‌شود بیش از ۴۰ میلیون کاربر در این کشور دارد.
پیشتر بسیاری از مخالفان فیلترینگ تلگرام درباره تأثیر منفی این اقدام بر تجارت‌های آنلاینی که به صورت گسترده روی این شبکه به وجود آمده هشدار داده بودند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar