torsdag 10 maj 2018

کره شمالی کشیش آمریکایی را آزاد کرد

کره شمالی کشیش آمریکایی را آزاد کرد

کیم دونگ چول کشیشی شصت و چند ساله است که در سال ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی بازداشت شد و به ده سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.
تصویری که کره شمالی در ماه مارس سال ۲۰۱۶ از کیم دونگ چول یکی از زندانی‌های آمریکایی منتشر کرد
به گزارش «محبت نیوز» کرۀ شمالی تاکنون چندین بار شهروندان آمریکایی را بازداشت کرده است. معمولن این زندانیان پس از مذاکره و میانجی‌گری شخصیت‌های سیاسی آزاد شده‌اند. سه آمریکایی که اینک به کشور خود باز می‌گردند کره‌ای تبار هستند. دو نفر از آنان که حدود یک سال قبل بازداشت شدند مدرس دانشگاه هستند و در چارچوب مأموریت‌های پژوهشی و علمی به کره رفته بودند. نفر سوم یک کشیش پروتستان است که هنگام مبادلۀ اطلاعاتی در بارۀ برنامۀ اتمی کرۀ شمالی دستگیر شد. او به ده سال زندان با اعمال شاقه محکوم شده بود.
روز چهارشنبه ٩ مه/١٩ اردیبهشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری نوشت: “خوشحالم که به شما اطلاع دهم که وزیر خارجۀ ما، مایک پمپئو، هم اکنون در حال بازگشت از کرۀ شمالی است و سه آقای محترم را هم همراه دارد که همگی برای دیدن‌شان بی‌صبریم”…
ترامپ نوشته است که این افراد همراه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، که به پیونگ یانگ رفته بود، در حال بازگشت به آمریکا هستند.
به گفته کاخ سفید کیم هک سونگ، تونی کیم و کیم دونگ چول برای بازگشت به آمریکا سوار هواپیما شده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا گفته که فردا پنج‌شنبه ۱۰ مه، ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی در پایگاه هوایی اندروز به استقبال آنها خواهد رفت.
این سه نفر به جرم فعالیت‌ علیه کره شمالی به زندان محکوم و به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند.
رئیس جمهور آمریکا همچنین در توییتر نوشته است که این سه نفر “به نظر سالم می‌آیند” و افزوده است که مکان دیدار او با کیم جونگ اون هم مشخص شده است.
موفقیت دولت ترامپ در آزاد کردن سه آمریکایی نشانه‌ای بارز از بهبود روابط واشنگتن – پیونگ‌یانگ است. موضوع آزادی این ٣ شهروند آمریکایی، برای ایالات متحده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. واشنگتن از ١٧ ماه قبل خواستار آزادی آنها شده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar