söndag 10 februari 2019

محکومیت تیرانداز مسجد کبک به حبس ابد / اعتراض شدید مسلمانان به حکم دادگاه

محکومیت تیرانداز مسجد کبک به حبس ابد / اعتراض شدید مسلمانان به حکم دادگاه

محکومیت تیرانداز مسجد کبک – رئیس مسجد کبک: اعضای مجموعه ما از این قضاوت خیلی ناراحت و دلخور هستند و فکر می‌کنند قاضی بیشتر به فکر قاتل بوده نه قربانیان.
«محبت نیوز»- الکساندر بیسونت، مهاجمی که در سال ۲۰۱۷ بر روی نمازگذاران مسجد کبک آتش گشود و موجب مرگ ۶ نفر شد، روز گذشته به حبس ابد محکوم شد.
بنابر حکم دادگاه، الساندر بیوسنت فرانسوی که ۲۹ سال دارد، تا ۴۰ سال حق درخواست عفو مشروط و بخشش نخواهد داشت.
الکساندر بیسونت فرانسوی که در زمان حمله به این مسجد دانشجو بود، گفته شده گرایش‌های راست‌گرایانه دارد. او پیش از این به یازده مورد متهم شده و در بازداشت پلیس شهر کبک به سر می برد.
البته قاضی دادگاه عالی کبک تاکید کرد که ۵۰ سال بیشتر زندانی کردن این قاتل ۲۹ ساله مجازاتی بیرحمانه و غیر معقول و از نظر قانونی نیز ناقض حقوق جزا و آزادی کانادا است.
اما حکم صادره در رابطه با عامل کشتار مسجد کبک با اعتراض مجروحین حادثه، بازماندگان قربانیان و سایر اعضای جامعه مسلمان مواجه شد.
Aymen Derbali کسی که با شلیک گلوله بیسونت، از کمر به پایین فلج شده و ناچار است با ویلچر تردد کند در گفتگو با خبرنگاران گفت که نمی‌فهمد چرا قاضی نگران زندگی بیسونت و احتمال مرگ او در زندان است. وی افزود: ما از این رای خیلی ناراحت هستیم و تعجب کردیم.اعضای مجموعه ما از این قضاوت خیلی ناراحت و دلخور هستند و فکر می‌کنند قاضی بیشتر به فکر قاتل بوده نه قربانیان و خانواده هایشان!
Ahmed Cheddadi، یکی از افرادی که در زمان تیراندازی در مسجد بود نیز گفت: این حکم باعث می‌شود که شاید یک روز بچه‌های یتیم شده قربانیان این حادثه با قاتل پدران خود در سوپر مارکت با هم خرید کنند.
به گفته قاضی این دادگاه، بیسونت به دلیل نژادپرستی و تعصبات افراطی دست به این کار زده است.
او چندین سال قبل از حادثه به دلیل مصرف مفرط الکل و مواد مخدر دچار افسردگی و بیماری‌های روحی بوده و بارها تصمیم به خودکشی گرفته بوده است.
طولانی‌ترین مدت حکم حبس بدون عفو در کانادا تاکنون ۷۵ سال بوده که حداقل برای ۵ نفر که هر کدام سه نفر را به قتل رسانده بودند اجرا شده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar