tisdag 5 februari 2019

تحلیلگر مشهور اسرائیلی: اسرائیل شنبه شب در کرج هفت دانشمند اتمی ایران را ترور کرد

تحلیلگر مشهور اسرائیلی: اسرائیل شنبه شب در کرج هفت دانشمند اتمی ایران را ترور کرد

بنابر ادعای «ادی کوهن» تحلیلگر مشهور اسرائیلی در توییتر، یک تیم عملیاتی شامگاه شنبه هفت دانشمند اتمی ایرانی در شهر کرج را ترور کرده‌اند.

آژانس ایران خبر - آذری جهرمی وزیر ارتباطات روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه از کشته شدن سه محقق فضایی در سانحه آتش‌سوزی در یکی از پژوهشکده‌های پژوهشگاه فضایی در ایران خبر داده بود.

جهرمی آذری در حاشیه مراسم روز فناوری فضایی در این باره به مهر گفت: «آتش‌سوزی در یکی از بخش‌های پژوهشکده پژوهشگاه فضایی رخ داد و به دلیل آن که همزمان با این آتش‌سوزی مراسمی برگزار می‌شد، دیر متوجه آتش‌سوزی شدند.»

محمدجواد آذری‌جهرمی (جواد ناظری) به خبرنگاران گفته که در روز حادثه به دلیل «برگزاری مراسم» کسی متوجه این آتش‌سوزی نشده و سه نفر از افرادی که در این ساختمان مشغول فعالیت بودند بر اثر آتش‌سوزی جان باختند.

عاجل فرقة للمهام الخارقة نفذت عملية في غاية الدقة قبل سويعات قليلة لمجموعة من علماء الطاقة الذرية في إيران 🇮🇷 كانوا في مختبر سري في مدينة كرج 🇮🇷📍 شمال طهران 🇮🇷 تمت تصفيتهم وعددهم ٧ وسط تكتم شديد من قبل الفرس 🇮🇷 .


از سوی دیگر «آی دی کوهن» تحلیل‌گر نظامی ساکن اسراییل، تعداد کشته‌شدگان را هفت نفر اعلام کرده و در توییتی نوشته است:

«یک تیم ماموریت‌های ویژه ساعاتی پیش یک عملیات با دقت بالا را علیه گروهی از دانشمندان هسته‌ای در ایران که در یک کارگاه سری در شهر کرج در شمال تهران مشغول بودند انجام داد و آن دانشمندان که ۷ نفر بودند را در میان سکوت شدید (مقام‌های) رژیم تصفیه کردند.»

سخنان ایدی کوهین از سوی هیچ منبع دیگری تایید نشده، اما ماجرا یادآور ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی در سال‌های گذشته است.

در صورت صحت توییت آقای کوهن، این چندمین رسوایی دستگاه‌های متعدد امنیتی رژیم ایران است که نتوانسته‌اند در برابر عملیات ایذایی در ایران اقدام کنند.

چند ماه قبل نیز ۵۵ هزار صفحه سند و لوح فشرده (سی‌دی) حاوی اطلاعات محرمانه هسته‌ای رژیم ایران که با دو وانت‌بار از مرکز عملیاتی شورآباد سرقت شده بود، سر از اسراییل درآورد.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar