fredag 26 juni 2015

فصلی جدید در حیات ۷۵ ساله رادیوی فارسی بی‌بی‌سی

فصلی جدید در حیات ۷۵ ساله رادیوی فارسی بی‌بی‌سی

  • 5 ساعت پیش
از روز پنج شنبه ۲۵ ژوئن (۴ تیر) رادیوی فارسی بی بی سی تصویری شد تا مخاطبان ما بتوانند برای اولین بار نه تنها صدای همکاران رادیویی ما را بشنوند بلکه تصویر آنان ر ا نیز ببینند. رادیوی فارسی بی بی سی اولین رادیو در بخش جهانی بی بی سی است که تصویری شده است.
تا پیش از این بینندگان تلویزیون فارسی بی بی سی در صبح ها به خبرهای تازه دسترسی نداشتند ولی حال می توانند برنامه رادیویی ما را از همان فرکانس های تلویزیون ببینند.
البته شنوندگان ما همچنان می‌توانند مثل گذشته برنامه های رادیو را از ساعت هفت صبح از طریق رادیو بشنوند. با این تغییر، برنامه های تلویزیون ما از ۱۶ ساعت در روز به ۱۸ ساعت افزایش یافته است (از هفت صبح تا یک نیمه شب).
ما همیشه تلاش می کنیم که برای جلب رضایت مخاطبان بی بی سی از آخرین پیشرفت های تکنولوژیک بهره بگیریم. در سال های اخیر با گسترش بی سابقه تلویزیون و ماهواره و موبایل، رادیو و به خصوص رادیوی موج کوتاه تا حدی رونق گذشته خود را از دست داده است. ولی با تصویری شدن رادیو ما امیدواریم که عمر این رسانه افزایش یابد و به خصوص شنوندگان قیمی و وفادار بی بی سی بتوانند به رسانه مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.
کاش تصویری شدن رادیو می توانست زودتر صورت بگیرد تا شنوندگان قدیمی می توانستند چهره گویندگان سرشناس رادیو بی بی سی همچون لطفعلی خنجی، شاداب وجدی و باقر معین را ببینند. ولی اکنون هر سه آنان بازنشسته شده اند.
رادیوی فارسی بی بی سی حدود هفتاد و پنج سال پیش تاسیس شد و در این مدت به یکی از مهمترین رسانه های فارسی زبان تبدیل شده است. در این سال های طولانی رادیوی بی بی سی بسیاری از رویدادهای سرنوشت ساز در ایران و افغانستان و جهان را گزارش کرده است و برای میلیونها نفر منبع اصلی و قابل اعتماد برای دریافت خبر بوده است.
نظر سنجی های مختلفی که بارها در ایران صورت گرفته و آخرین آنها در چند ماه پیش منتشر شد نشان می دهد که بی بی سی همچنان مورد اعتماد ترین رسانه برای مخاطبان است. این افتخاری برای ما کارکنان بی بی سی است که می توانیم چنین سرویسی را ارائه بدهیم.
البته می دانم که عده ای هم نظرات مثبتی به بی بی سی ندارند ولی ما همچنان تلاش خواهیم کرد که با ارائه خبر و تحلیل دقیق، بیطرفانه و منصفانه نظر آنان را نیز به تدریج جلب کنیم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar