fredag 26 juni 2015

تشنج' دوباره در مراسم افطاری حسن روحانی

'تشنج' دوباره در مراسم افطاری حسن روحانی

  • 6 ساعت پیش
صحبت‌های مسعود ادیب، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ در قم، باعث اعتراض گروهی از امامان جمعه و ایجاد تشنج در مراسم افطاری حسن روحانی رییس جمهور ایران شده است.
این مراسم دیشب در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد که در آن رییس جمهور ایران میزبان تعدادی از "روحانیون برجسته" قم، سمنان و تهران از جمله شماری از امامان جمعه بود.
دو شب پیش هم، جلسه قبلی مراسم افطار آقای روحانی به دلیل اظهارات غلامحسین کرباسچی درباره آقای موسوی و درخواست آزادی او خبرساز شد و واکنش‌هایی به دنبال داشت.
محمدعلی آهنگران که از روحانیون "اصلاح‌طلب" به شمار می‌رود روایتی از مراسم دیشب منتشر کرده و نوشته پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور چند نفر از روحانیون از جمله مسعود ادیب سخنرانی کردند.
آقای ادیب در صحبتهای خود از رییس جمهور ایران می‌خواهد تا "تعریفی دوباره از راهکارهای چگونگی دفاع از حقوق مردم بر اساس اصول قانون اساسی ارائه دهد" و "تعطیلی کنسرت‌های قانونی و مجوزدار" را بعنوان نمونه‌ای از " نادیده‌گرفتن حقوق مردم و تخلف قانون اساسی" ذکر‌می‌کند.
"تعداد قابل توجهی از علما با گفتن احسنت سخنان او را تایید کردند و از طرفی حدود هفت هشت نفر از ائمه جمعه فریاد برآوردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه، جلسه برای لحظاتی به تشنج کشیده شد."
به نوشته آقای آهنگران، مسعود ادیب به موضوعاتی مثل "ممنوع‌التصویری" هم اشاره کرده بود که به نظر می‌رسد اشاره به ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران به دستور دادستانی است.
null
دیدار مسعود ادیب و آیت‌الله منتظری در سال ۸۸
حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز هم درباره مراسم دیشب گفته است که "فردی به نام آقای ادیب که می‌گفت طلبه‌ای از حوزه علمیه قم است و ما شناختی از وی نداشتیم نیز سخنرانی کرد."
" آقای ادیب طی سخنان ساختارشکنانه خود به تطهیر جریان فتنه و حمایت از سران فتنه پرداخت که با واکنش جمعی از طلاب حاضر در این جلسه مواجه شد به گونه‌ای که عده‌ای خطاب به آقای روحانی گفتند ما را آورده‌اید که جریان فتنه را تائید کنید؟"
به نوشته آقای آهنگران "آنچه بیش از هرچیز باعث آرامش مجلس شد سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی بود که به شعاردهندگان تذکر داد 'بجای غرش کردن و شعار دادن' به فکر آبروی اسلام باشید" و از این رو در نهایت "کسی جلسه را ترک نکرد."
مسعود ادیب عضو هیات علمی دانشگاه اسلامی مفید است و در دانشگاه‌های مختلف و حوزه علمیه سابقه تدریس دارد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ رییس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در قم بود.
به نوشته صراط نیوز، او "یک هفته قبل از حماسه نهم دی ماه، در جریان یک سخنرانی در مراسم یادبودی برای حسینعلی منتظری در اصفهان بازداشت شده بود."
آقای ادیب سال گذشته گفته بود: "نقطه آغاز فتنه ۸۸ از مناظره آقای احمدی‌نژاد و آقای مهندس موسوی رخ داد و در آن مناظره بسیاری از ارزش‌های جمهوری اسلامی زیر سوال رفت، اتهاماتی به نظام وارد شد که در نوع خود بی‌سابقه بود و بسیاری از آسیب‌ها و التهاباتی که در جامعه پدید آمد، سهم گروهی بود که آقای احمدی‌نژاد آن‌ها را نمایندگی می‌کرد."
null
سخنان آقای کرباسچی در مراسم افطاری قبلی حسن روحانی باعث اعتراض برخی از محافظه‌کاران شد
جلسه افطاری قبلی حسن روحانی که دو شب پیش برگزار شد هم با اعتراض محافظه‌کاران ایران روبرو شده بود.
در این جلسه که چهره‌های سیاسی مهمان رییس جمهور ایران بودند، غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران از میرحسین موسوی با عنوان "سید مظلوم" یاد کرده و گفته است او نیت بدی نداشته، نظام جمهوری اسلامی را قبول داشته و باید آزاد شود.
دیروز جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتشار بیانیه‌ای خطاب به حسن روحانی، به طرح نام میرحسین موسوی در ضیافت او اعتراض کرده و هشدار داده بود که اگر در آینده "خطوط قرمز" نظام رعایت نشود، پاسخ "لازم و قاطع" داده خواهد شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar