Love-for-all-LGBT-US-Supreme-Court-7
تقاطع: دیوان عالی امریکا، روز جمعه (۲۶ ژوئن-۵ تیر) در یک تصمیم تاریخی، ممنوعیت ازدواج هم‌جنس‌گرایان در برخی ایالت‌های این کشور را بر خلاف قانون اساسی ایالات متحده تشخیص داد. این تصمیم، یک حق مدنی جدید را در سراسر امریکا ایجاد می‌کند که تا همین اواخر، دست یافتن به آن، قابل تصور نبود.
بدین ترتیب با رای ۵ به ۴ قضات دیوان عالی امریکا، ۱۳ ایالتی که ازدواج هم‌جنس‌گرایان تا کنون در آن‌ها ممنوع بود به ۳۷ ایالت دیگر و “ناحیه کلمبیا” (واشنگتن دی.سی) می‌پیوندند که پیش‌تر این نوع ازدواج در آن‌ها قانونی شده بود.
قاضی آنتونی کندی، به نمایندگی از خود و چهار قاضی دیگر لیبرال که به قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان رای موافق دادند، در بیانیه‌ای نوشت: «هیچ اتحادی، عمیق‌تر از ازدواج نیست و در تشکیل این اتحاد، دو فرد، بزرگ‌تر از آن چیزی می‌شوند، که پیش‌تر بوده‌اند… هیچ فردی بر اساس قانون، محکوم به زندگی در تنهایی نیست. هم‌جنس‌گرایان، خواهان برابری در مقابل قانون هستند. قانون اساسی این حق را به آن‌ها، اعطا می‌کند.»
به دنبال اعلام این تصمیم، شمار زیادی از حامیان حقوق هم‌جنس‌گرایان که در بیرون ساختمان دیوان عالی امریکا در واشنگتن‌ دی.سی جمع شده بودند، این پیروزی را جشن گرفتند. آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود “عدالت برای همه” و “عشق برای همه”.