tisdag 18 oktober 2016

مسیحیان عراق پیشرو در آزاد سازی موصل شهر اجدادی شان

مسیحیان عراق پیشرو در آزاد سازی موصل شهر اجدادی شان

اهداف اعلام شده گردان‌های مسیحی بابلیون مبارزه با دولت اسلامی و آزادسازی شهر موصل عنوان شده است
babilon_iraq
به گزارش«محبت نیوز» جنبش مسیحیان عراق یا گردان‌های” بابلیون ” یکی از تشکیلات زیرمجموعه الحشد الشعبی (بسیج عمومی مردم عراق) به شمار می‌رود. گردان‌های بابلیون به‌علت نقشی که در جنگ بر ضد تروریست‌ های اسلامی دارند و همچنین همکاری‌ که بین آنها با الحشد الشعبی در مبارزه با دولت اسلامی وجود دارد، مطرح شده‌اند.
یکی از مهم‌ترین اهداف اعلام شده گردان‌های بابلیون مبارزه با دولت اسلامی و آزادسازی شهر موصل اعلام شده است، به همین علت است که بیشتر عناصر داوطلب حاضر در این گردان‌ها از اهالی موصل هستند.
فرمانده این گروه نظامی مسیحی در طی مصاحبه ای عنوان نمود: «به نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی اجازه فرار به سوریه را نخواهیم داد و موصل به گورستان  اسلامگرایان داعش تبدیل خواهد شد.»
موصل که به داشتن کلیساهای قدیمی و باستانی خود معروف است، یکی از نمادهای اصلی مشرق‌زمین برای مسیحیان است که برای اولین بار در تاریخ به‌علت سخت‌گیری‌ها و افراط‌گرایی‌های  اسلامگرایان داعش تقریبن از  مسیحیان خالی شده است.
شایان ذکر است که  مقبره چندین پیامبر از جمله یونس در موصل قرار دارد. این شهر تا سال ۲۰۱۴ مرکز تاریخی مسیحیان نسطوری محسوب می‌شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar