tisdag 18 oktober 2016

آیا منکران هولوکاست تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت؟

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک

آیا منکران هولوکاست تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت؟

ی از بزرگترین حامیان و مروجین انکار هولوکاست در دنیا شناخته می شود
holocaust_irani
به گزارش«محبت نیوز» کمیسر حقوق بشر شورای اروپا عنوان نمود یهودی‌ستیزی در اروپا در حال رشد است. “نیلس مویژنیکس” در وبلاگ خود از «تحریکات فزاینده یهودی‌ستیزانه، خشونت و انکار هولوکاست» سخن گفت. او می‌نویسد که در سفرهای سال‌های اخیرش احساس کرده است که اروپایی‌ها متوجه خطر رشد یهودی‌ستیزی نیستند.
وی از کشورهای اروپایی خواست که منکران هولوکاست، کشتار یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
به گفته رادیو آلمان، مویژنیکس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست افرادی را که منکر وقوع هولوکاست هستند یا آن را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند یا حتی ستایش می‌کنند، مورد پیگرد و مجازات قرار دهند. در آلمان تحریک مردم به اعمال خشونت علیه گروه معینی از جمعیت این کشور قابل تعقیب و مجازات است.
کمیسر حقوق بشر همچنین از کشورهای اروپایی خواست که مسئولان و گردانندگان شبکه‌های اجتماعی را به اقدام علیه تحریکات یهودی‌ستیزانه ملزم دارند.
در سال ۲۰۱۵ در آلمان یک گروه فعال علیه کامنت‌ها و تفسیرهای نفرت پراکن در شبکه‌های اجتماعی بنیان نهاده شد. این گروه تأکید داشت که نوشته‌هایی که به عنوان نفرت‌پراکن شناسایی و معرفی شده‌اند باید در عرض ۲۴ ساعت از شبکه اجتماعی مربوطه محو شوند.
شایان ذکر است که دولت اسلامی ایران بی‌وقفه “تکذیب هولوکاست” را تبلیغ و ترویج می نماید و همزمان دستیابی به داده‌های عینی و بی‌طرف را محدود می‌‏سازد. سران جمهوری اسلامی با برپایی نمایشگاه های “کارتون” و اهدای جوایز چند هزار دلاری به برندگانش، قصد ترویج عقاید  ضد یهودی خود را در سطح جهان دارند که نارضایتی بسیاری از شخصیتهای مطرح جهانی را در بر داشته است چنانکه پیش از این مدیرکل یونسکو به گشایش دومین نمایشگاه هولوکاست در تهران انتقاد کرد و آن را به مسخره گرفتن یکی از برگ‌های غم‌انگیز تاریخ بشریت و موجب تشدید خشونت و نژادپرستی و برانگیخته شدن خشم دانست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar